Totalt antall sidevisninger

søndag 30. september 2012

Avslørt???

I helga gikk NM i moderne meite av stabelen
på Sandstangen.
Med meg dit fikk jeg med meg Kristin.
Herlig at hun stiller opp der med sin lille erfaring.
Hun tør virkelig å utfordre seg selv.

For min del er det ikke akkurat så mye å fortelle.
Jeg fisket på normal måte, med normalt for.
Korte/lange toppknytt stenger.
Match/slider. TAP.
Intet fungerte, uansett hva jeg prøvde på.

På lørdag hadde jeg ikke napp på annet enn 30 meters
plassen.
Fikk 1 mort på slider, og 3 på feeder.
510 g, og klart sist.
Kristin gikk det bedre for heldigvis, og hun hadde hatt
en ålreit dag sa hun.  17 mort og 1150 g.  3 plass på seksjonen.
Det er veldig bra det.

På søndag trekte jeg og Kristin ved siden av hverandre.
Og, det var ålreit.
Fiskinga gikk det begredelig med for begge.
Det startet forsåvidt greit for meg.
6 første utleggene ga 4 forskjellige fiskeslag.
50 grams flire,80 grams mort, 3 stk 10 grams laue, og 20 grams gullbust.
Fikk etter hvert noen få til der og, men.....
Fikk noen lauer på 4 m, men.....
Satset etterhvert en god del på å få brasmer på TAP plassen.
Resulterte i 2 stk mistet fisk.
Hvorav den ene var større.
Mistenker at den var feilkroket, da jeg ikke så noe napp.
Og, den bare hang på når jeg løftet.
Den dro ut 3-4 m med strikk, så......... (1 mm strikk)
Mistet den etter ca 1 minutt.
Da var det vel ikke så mye mer å rapportere tenker jeg.
840 gram, og nest sist på seksjonen.
Uheldigvis var det Kristin som var bak meg.
Med bare 4 mort. Og 370 g.
Men, prøvde gjorde hun hele tiden da.

Sammenlagt slo Kristin meg klart.
Og ble nr 21 totalt. (",)

Kan ikke huske sist jeg har hatt 2 så tunge dager med fisking.
Hvor ikke noe fungerer.
Og, problemet er, at jeg ikke skjønner hvorfor.
Det må jo antageligvis være formessig det ligger.
Men, hvorfor?????
Eller mengde av det.
Jeg var konservativ i mengde begge dager.
Prøvde heller å bygge opp swimmene over tid.

Så, det jeg spør meg selv er da altså:
Har jeg blitt avslørt som en så dårlig fisker mon tro?
Eller har jeg brukt opp flaksen min for ei tid.

Sikkert er det, at jeg vil prøve andre forvarianter neste
gang jeg er her.
For et fint sted å ha konkurranser er det her.
Og et bra arrangement var det.

Sammenlagt vant ringreven Jonny Bækken.
2 seksjonsseiere, og 6680 g.
Hårfint foran Arild Holstad, som også hadde 2 seksjonsseiere,
men litt mindre vekt. 5620 g.
Nr 3 ble Rune Grenberg.
Gratulerer til pallegutta.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar