Totalt antall sidevisninger

tirsdag 8. mai 2012

Ørebro

Sist helg ble det tur til Ørebro igjen, og Ørebro open.
Jeg og Thomas bruker å dra dit, for å matche oss mot de beste svenskene.
I år ble det veldig spesielt for meg, da jeg ikke hadde meitet før i vår.
Ei heller rukket å forberede meg så veldig foran konkurransen.
Jeg har hatt veldig mye å gjøre på jobben.

Velvel. Vi kom oss da bortover på fredagen.
Og møtte opp på strekka i spenning.
Blandet for vi trodde på, og trekte plass.
Jeg havnet på nr 20. Og var veldig fornøyd med det.
I utgangspunktet en plass det står masse fisk på.

Jeg satte opp TAP med 4 topper. 3 til fiske ute på 13 m,
Etter skimmers/brasme. Og en til mort på 7 m.
Satte ellers opp noen lauestenger. 2-2,5-3m
Kastet ut 8 baller i starten på 13 m, og koppet etter masse casters og mark.
Kastet ut 4 baller på 7m.
Valgte av en eller annen grunn å starte å fiske på 7 m. Ingenting der.
Naboene fikk fisk allerede ute på 13-11 m
Gikk ut jeg også, og etter litt tid, og etter å ha forstått (tror jeg) åssen fiskene tok,
fikk jeg da noen skimmers. Og andre fisker.
Men, mine var sååååå små. Mye mindre enn det naboene fikk.
Menmen, jeg kjørte da på. Etter litt over en time ut i konken,
begynte det å blåse noe jævli, og værre og værre ble det.
Det ble vanskelig å kontrollere stanga. Og, duppen skjente hit og dit.
Da ble jo også fisket deretter. Stort sett ingenting.
Etter 2,5 time ble det så ille, at en topp 5 knakk tvert av.
Og den seilte nedover elva. ÆÆÆÆÆÆSSSSSSJJJJJJJJ.
Ble frustrert da.
Etter en liten rusletur ned til Thomas, ville jeg prøve igjen.
Det første jeg gjør da, er å, helt utrolig, at jeg tar opp en ny topp,
og den knekker helt nederst. Uten at jeg håndterte den noe særlig.
Da sitter jeg igjen med kun 1 topp 5 del. Den tør jeg ikke satse,
da jeg ikke veit når jeg kan få kjøpt flere deler.
Og, det kommer en dag i morgen også.
Ser ellers at flere av konkurrentene ikke fisker, på grunn av vinden.

Jeg nekter å gi helt opp, og kaster ut mer lauefor.
Har gjort det hele tiden egentlig, men har bare kommet inn strøfisk.
Men, når det gjenstår 30 minutter kommer det en stim. Det koker.
Og, jeg makter å få 120 stk på den halvtimen.
Men, selv lauefisket var problematisk i vinden.
Hvite topper på bølgene, og lauene blåser nærmest bort fra
hånda når man skal plukke de inn. Teknikken blir liksom haltende.
Menmen. Det reddet meg da litt. Endte opp med 3,5 kg totalt.
Og en 5 plass på seksjonen. Alt for dårlig da
.
Thomas blir nr 8 på sin seksjon, med ca 5,1 kg.
Men, han er nære en mye bedre plassering. Noe mindre vind der han satt.
Og han fisket nok riktig så brukbart egentlig.

På søndag var det på`en igjen.
Jeg trekte plass nr 11 og var vel ikke helt fornøyd med det.
Fordi det er en plass som er ganske grunn langt ut.
Og, man trenger av og til å fiske utenfor den kanten, som går på ca 13 m.
Lauefiske kan man glemme her. 25 cm dyp helt ut til 5-6 m.
Så nok lauer innenfor også, men de var 5 grammere.
Jeg prøvde jo å få de inn.
Da endte jeg opp med å kun fiske på 13 m da.
Fordelen var at jeg kunne bruke topp 4 deler.
1 m grunnere enn gårsdagens plass.
Og at det holdt for meg med at jeg sto igjen med kun 1 topp 5 del.
 Foret på samme måte som dagen før. Og fisket startet bra.
 Fisk på hvert utlegg. Men, som dagen før. Mye mindre fisk enn naboen til høyre.
Og, sånn ble melodien gjennom hele dagen.
Fikk noen litt større ei lita periode, da jeg hadde mark
på kroken, men det ga seg også.
Stort sett fikk jeg fisk på en magott og noen fjærmygglarver.
Jeg fikk også mange mort, og ikke skimmers.
Ja, og 4 abborer i strekk, bekreftet at noe ikke var riktig
mot skimmersfisket. Når jeg etter egen mening hadde
større skimmers på, så mistet jeg de. Værtfall en 4-5 ganger.
Fiskene tok både på drift, og på å holde stille.
Men, overdyp med en flatdupp, ble det ingenting. 
Endte opp med 3,9 kg, og en 7 plass. Igjen alt for dårlig.
Totalt en 23 plass.
Dårligste plass jeg har hatt der borte tror jeg.
Har jo reddet meg inn på lauer tidligere.
Det gikk jo ikke denne gangen.

Thomas fikk en 5 plass på søndag, med ca 5,1 kg da også.
Og, mye bedre fisket enn meg værtfall.
Han har nok forstått skimmersfisket bedre enn meg der borte.

Uansett, har vi nok noe å gjøre på forsiden. Helt tydelig.
Vi får alt for få av de 3-4 hg skimmersene. Men, vi har en plan til neste år... (",)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar