Totalt antall sidevisninger

torsdag 31. mai 2012

NC 2 På Bjørkelangen

Har ventet litt med å skrive om denne konken.
Da jeg har jobbet masse, og evaluert meg selv,
på feil jeg gjorde.

Jeg trekte i samme seksjon som jeg fisket i under
lag Nm i fjor, og, det var jo helt greit,
Normalt ikke den beste seksjonen, men....
Satte meg nå til på peg nr 6 jeg.
Med Tøddy nedstrøms for meg, og Thomas nedenfor der.
Til høyre hadde jeg et kjærr, så jeg så ikke videre oppover.
Men, Niklas satt ca 20 m ovenfor meg.

Satset på 3 TAP plasser. En ca midt i kanalen, ca 7 m.
Der det var dypest. ca 1,7 m dyp. 4 g flatdupp, for fiske med overdyp,
tilfelle det kom fisk som trengte det. Og en 0,8 g for drift.
En nesten på andre siden,  ca 11 m, der det var ca 1 m.
Og, en margins ved Kjærret, der det var ca 1,25 cm dyp
I tillegg satte jeg opp 5 m toppknytt for fiske på 7 m plassen
På den hadde jeg en 2,5 g dupp.
I tillegg satte jeg opp 2-2,5-3-4 m lauestenger

Foret opp med 5 små baller på 7 m. koppet i 3 små
på andre siden, og 2 på margins.  Samt kastet lauefor.

Startet med å prøve laua.  Den beit med en gang.
Men, dabbet av med en gang også.
16-17 stk første 10 minuttene.
Jo mer jeg foret, jo dårligere ble det.
Ga opp det midlertidig, og gikk ut på 7 m TAP plassen.
Duppen gikk ned med en gang.
Og en fin mort kom opp.
Hadde fint drag her ei stund, og prøvde 5 m toppknytt.
Og plukket på med det noen minutter også.
Dabbet så av, og prøvde å kaste på en bitte liten ball.
Kom inn fisk, og fisket da videre med TAP.
Dabbet av, kastet på ny en bitte liten ball
Dabbet av, koppet en ny liten ball.
Men, da kom det ikke inn noe mer fisk.
Og den plassen var som død resten av tiden.

Prøvde margins plassen, og fikk noen morter og abborer der.
Før det ble stille.
Kastet en bitte liten ball, fikk noen til.
Samme resultat som 7 m plassen

Prøvde andre siden.  Fikk et par fisker.

Prøvde lauefisket av og til, med magert resultat.
Av en eller annen grunn fikk jeg ikke inn lauene.
Kanskje kastet jeg for lite for ei periode.
Og, fant jeg ut når det sto igjen 1 time, kanskje jeg
hadde fisket på feil sted.
For, når jeg av en eller annen grunn prøvde å dra inn
2 m stanga helt inn ved keepnettet, så beit det.
Gang på gang.  Rigget da om den, ved å ta av den nederste delen.
knyttet opp på nytt.  Så jeg satt igjen med ei stang som var ca 80-90 cm lang.
Det fungerte vel ikke optimalt, men....
Teknikken blir liksom litt anderledes.
Satte jo blandt annet kroken i låret mitt en gang. (Måtte kutte sena)
Og i fingeren min 2 ganger.
Plukket vel noe laue uansett da siste timen.


Prøvde dessuten å koppe ut 2 baller med mark og casters på 7 m
når det sto igjen ca 45 minutter.
Prøvde flatduppen ei stund etter, men uten resultat..

Resultatet ble under det jeg hadde håpet på.
3660 g, og en 4 plass av 5 på min seksjon.
Tøddy vant med ca 4,4 kg. Han plukket lauer jamt og trutt.
Og, seksjonen var som ventet jevn.

Evalueringen:
Foringa- Burde nok lagt i noe mindre på plassene mine til å begynne med.
5 baller var nok værtfall for mye i midten. Og, burde brukt mer lem.
Laueforet mitt fungerte dårlig for dagen.
Bare falt rett ned, uten å skye alt for mye. Og, det var nok en viktig feil.
Burde værtfall ha fuktet det mer, når jeg så det var slik.
Konsistensen kan jo være anderledes hvis man fisker på 3-4 m, motsvarende
50 cm.
Og, jeg burde antageligvis kastet enda oftere laueforet.

Hadde nok ellers litt for tung lauedupp, og ikke fornøyd med det tacklet.
Var noe jeg rasket sammen fort og absolutt gæli uka før.
Man lærer forhåpentligvis.
2,5 gram på 5 m toppknytten var også for tungt. Og, den var i tillegg
bitte litt feil blyet. Mistet noen napp på det.

0,8 g Tap duppen fungerte derimot tilnærmet perfekt.

Satt ellers igjen med det spørsmålet, om lauene gikk nære meg med
en gang. Det teste jeg jo ikke.
Men, slik blir det jo som oftest.  Hvis at det om at????????????

Moro var det ellers at Magne Olav lyktes igjen.
Ny seksjonsseier, og ledelse i NC.
Kryz hadde dagens høyeste vekt, med nesten 8 kg.
Tror han satt på peg 2.  Nesten øverst værtfall.
Med noe litt større fisk.

Neste nå, blir å trene match/slider.
Eller, i det hele tatt trene på teknikk.
Det trengs.
Men, å få tid til det.....  Hmmmmmmmmmm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar