Totalt antall sidevisninger

onsdag 11. april 2012

Jaja....

Jeg får prøve å dra sammen noen linjer
om det som skjedde oppe i Trysil sist
helg.

Påskeaften på Ryssjøen.
Startet å fiske på en grunntopp, der det
kan være noe fisk. Ikke et napp der.
Fisket meg oppover mot innoset, mellom folk,
uten særlig suksess. 4 fisker totalt.
Så det hadde dannet seg ei klynge ganske
nær, borret et hull der, uten napp.
Men, jeg er ikke glad i å sitte i ei klynge, så jeg
gikk derfra. For å lete opp fisk på egenhånd.
Kenneth kom etter.
Fikk en her og der, fant aldri noe særlig.
Men, mener å ha funnet ut at fiskene sto på
kanter fra 3,5-4 m.
Så, resultatet ble bedrøvelig.
19 abborer som veide 1759 g og en 26 plass.

Ivar Borten vant konken med solide 7,2 kg.

Eltsjøen 1 påskedag.

Ja, egentlig fortsatte bedrøvligheten her.
Startet på et sted det ikke var så mye folk,
men som det kan være masse fisk på.
Ikke denne dagen.
Hadde dog et brukbart 3 hull. Som ga 1 kg.
Med både abbor, en pen ørret(ca 200 g), og en harr.
Borret og borret på rundt der jeg startet. Uten å finne
noen ting. Borret meg så rundt hele sjøen nesten.
Så godt som ingenting. Noe 10 grammere her og der.
Og et par 100 grammere.
Resultatet ble like bedrøvelig som dagen før.
37 abborer som veide 2394 g. Og en 27 plass.
Jevn på plasseringene da. (",)

Dimman vant her denne dagen på 7,8 kg
Paal vant heldigvis sammenlagt. Godt fisket av ham
begge dager.

Min tabbe for helga, var å ikke fiske i de klyngene
som dannet seg. For, det var visst der fiskene stort
sett sto. Men, jeg synes det er såååååå kjedelig å
fiske på den måten. Ikke kunne borre hvor man vil,
sitte å truge, til det kanskje kommer en ny 100 grammer.
Nei, min måte er nok mer å lete opp fisk på egenhånd.
Og, på den måte en gang i blandt treffe blink.

Men, skjønner at man av og til må endre taktikk.
Og, nå har jeg vel 4 dårlige konkurranser i Trysil denne
sesongen, som beviser akkurat det.

Nå er isfiske sesongen over for min del.
Får forberede meg på meite sesongen.
Den blir interresant nok den.

Skal prøve å oppdatere barometerene mine også snart.
Har vært sløv der i det siste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar