Totalt antall sidevisninger

fredag 8. juni 2012

Knust på Gjøvik

Vi hadde ei mini kule i Hunnselva
på Gjøvik i går efta.
Thomas, norgescuplederen(",), og meg selv.

Satte kun opp ei match stang, og ei bolo stang.
Bolo`n fisket jeg minimalt med.
Det var lite strøm.
Foret opp en plass midt i elva.
Men, hadde ikke napp der.
Det hadde heller ikke Thomas.

Etter ca 1,5 time fant Thomas ut, ved å fore på
ca 17-18 m, at det sto mort der.
Prøvde selv det samme.
Forskjellen vi gjorde, var at Thomas foret der med
3-4 baller en gang, for deretter å løsfore med magott.
Mens jeg kastet en ball en gang i blandt.

Thomas hadde et "godt" fiske i ca 1 time.
Med stor mort.
Mens jeg satt igjen med svarteper.
Norgescuplederen fikk også mer enn meg.
Litt i hvertfall.

Det var mort som gjald, og til dels stor mort.
Noen siker slang det også.
Og Thomas fikk faktisk en bitte liten ørret også.
Minste fisken han hadde tror jeg.

Mener Thomas sa han hadde 22 fisker, som veide ca 8 kg.
Størst mort på 565 g.  Og fiiiiiiiint snitt ellers.
Magne Olav hadde 5-6 fisker, som veide nesten 2 kg(??)
Jeg hadde 3 mort, og en sik, som veide 1,2 kg.

Jeg brukte bare noe gammelt for jeg hadde fryst ned da.
Ikke det aller beste kanskje, men......

Nå er det bare å forberede seg best mulig til Åkersvika.
Det blir nok litt av et race.
Tror det kan bli vekter der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar