Totalt antall sidevisninger

mandag 23. august 2010

Gp på Vermundsjøen

Sjøen ligger inn mot grensa til Svergie,
innenfor Flisa.
Det ble fisket på 4 seksjoner.
2 i selve sjøen, og 2 i kanalen som går
ut av sjøen.
Jeg trekte i kanalen,peg 13, som jeg ønsket
i utganskpunktet.
Satte opp 1- feeder,1- slider,1- match, 1- 2m toppknytt,
1- 2,5m,2- 3m,1- 4m,1- 5m, pluss 13m TAP, dog med bare
en topp. Men, også en topp hvor jeg hadde tenkt å fiske
på ca 7m. (margins)

Utgangspunktet var å satse fullt på laue.
Og, håpe det kom inn brasme på andre siden.
TAP plassen var en back-up plass.
Foringa ble gjort ut fra dette.

Startet med å fiske etter laue, men det gikk
veldig tregt synes jeg. Ei nå og da.
Fikk de aldri i gang. Tommy ved siden av fikk
de mye bedre i gang syntest jeg. Også et par av
de andre nedenfor.
Jeg prøvde og prøvde, men nei.
Etter hvert la jeg ei klype med magott i i tillegg
til foret, og la kroken ned på bunnen.
Da fikk jeg enkelte morter på ca 25 g.
Men, tregt var det. Og, etter 2 timer ebbet
det meste ut for alle. Uten at det akkurat hadde
tatt av på noen måte.
Jeg hadde også prøvd å få brasme på andre siden,
uten noe form for napp å registrere.
Håvard Rødland, som satt 2 pegger nedenfor meg
fikk 3 kjappe brasmer på andre siden(etter ca 2 timer)
Så, det ble til at alle prøvde det samme.
Uten at noen lyktes. (Ja, bortsett at Håvard fikk ei til da)

Siste en og enhalvtime ble utrolig trege for alle.
Tror jeg fikk 2-3 fisker jeg.
Men, blant de, en mort på ca 150 g, som jeg
fikk på back-up plassen.
Kastet 3 baller ut på Tap plassen.
Ventet i 3 minutter, så seg duppen ned.
Og, vips en pen mort.
Og, 2 plasser opp på seksjonen.
Hvor jeg endte opp på tredje plass.
Med totalt 1190 g.
Håvard tok seksjonen våres med 4,7 kg.

Totalvant gjorde Thomas med overlegne 11,4 kg.
Han fisket i sjøen.
Hvor det nok totalt sett var mer fisk.
Tror mye av fisken som tidligere var i kanalen
har gått opp i sjøen igjen.
Derfor det trege fisket i kanalen.
Ellers så foret vi nok "ihjel" all småfisk
på våres seksjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar