Totalt antall sidevisninger

søndag 30. mai 2010

Litt fisking på en søndag.

Begynte med at jeg slang meg med på
Km i tradisjonelt meite.
Det ble 5 langdryge timer.
Helt ræva bett. Var nok for tidlig til sånt enda.
Fikk da slutt en abbor.
Klar sisteplass. (",)
Ikke det at det var så mange deltagere heller.
Bare 9 stk

Etter at jeg fikk spist litt hjemme, tok jeg en liten
sykkeltur ned til Hunselva. Og, der var det skikkelig
fart. Det kokte av Laue i elva. Tror jeg aldri har sett
så mye Laue der før. Og, det sier litt.
Bestemte meg derfor å prøve å få noen av de.
Og, denne gangen skulle jeg få de inn på 2 meteren,
maks 3 meteren. For de som har fisket der før, veit
at Laua har en lei tendens til å gå i sirkel midt i elva,
og er veldig vanskelig å få til å stå på foret.
Så, en liten utfordring var det.
Satte meg rett nedenfor brua ved Mac`ern.
Der er det værtfall ikke så langt ut til midten.
Etter 10 minutter hadde jeg faktisk fått noen inn
til 3 meteren. Etter 20 min helt inn på 2 metern.
Og, det ble litt fart i de. 30-50 g laue.
Hadde 1 bra time der. Med korte avbrudd, da fisken nok
var litt sky når det gikk folk over brua.
Men, er vel egentlig første gangen jeg virkelig har fått til
et slags lauefiske her på Gjøvik.
Etter hvert måtte jeg ut på 3 meteren for å få fisk, og hadde
en slakk time, før det tok seg opp igjen en halvtime,
etter at det ble roligere med folk der nede.
Men, da var det litt mindre i størrelse Laue som var inne
20-30 g.
Fisket litt over 3 timer tilsammen, hvorav 1 time og 15 minutt
var stille. Men, fikk da opp litt over 10 kg med Laue.
Klar ny pers her på Gjøvik med Laue.
Absolutt fornøyd med å få Laua til å stå på foret.
Så, ble da ei rimelig fin treningsøkt.

Og, jammen ser en kontraster på forskjellig fisking
på en dag gitt. Fra en slunken abbor til hundrevis
av stor Laue.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar