Totalt antall sidevisninger

mandag 8. mars 2010

Individuelt NM på Eina

Det første jeg skal nevne i den sammenheng
er vel, at selve fisket/bettet var skuffende dårlig.
Noe vi i GTSFK var svært leie oss for.
Men, svært lite vi kunne gjøre noe med og.
Kan nevne, at det bare på et,(av mange) kjente
fiskeplasser ble det fanget noe særlig fisk.
Og, der satt vinneren etter det jeg forsto.
På de øvrige steder ble det tatt svært lite fisk.

Selv satset jeg mye på "vinn eller forsvinn",
noe som gikk ad dundas denne gangen også.
Ikke noe særlig fisk på noen av "mine" lure plasser.
Kan fortelle at jeg hadde 1 fisk første 2 timene.
Satset da helt villt, og gikk på meget grunnt vann.
40-50 cm. Noe som er meget utradisjonelt på
Eina. Og, merkelig nok fikk jeg 3 abbor med en gang.
Spesielle historien er at det i det første hullet jeg borret
på ca 40 cm dyp, så beit det på noe, men tafskroksena
røk. Tenkte da at her var det ei lita gjedde på ja.
Gikk derfor 15 meter lenger ut etter å ha satt på ny krok.
Samme dybde. Etter 1 lokkedrag beit det på igjen.
Opp kom det en 100 g abbor.
Med den kroken jeg mistet i kjeften.
Så, jammen beveget fisken seg litt ja.
For det tok maks 2 minutter mellom bettene.

Totalt ble det derimot tragisk for meg(og mange andre)
5 abborer a 600 g.

Vant totalt gjorde Vidar Komperud, foran Dag Andre Sangnes.
Begge hadde ca 4,3 kg, men førstnevnte hadde 10 g mer.
Veldig synd Dag Andre med de få grammene. men skjønte at du
var fornøyd alikevel.

Ellers hadde vi i GTSFK flere gode resultater.
Blandt annet Sonni Sangnes som hadde mest vekt av alle damene.
Gratulerer til alle klasse vinnere, og spesielt til Norgesmesteren.

Noen bilder vil bli lagt inn etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar