Totalt antall sidevisninger

tirsdag 30. mars 2010

Harrytur

Nåja, dro vel mest for å fiske da. (",)
Det var en konkurranse på Bysjøen, som ligger ca
5 km øst for Carlottenberg.
Et mellomstort vann. Tenker det er ca 20 minutter å
gå rett over, og ca 35-40 min langt.
Forholdene var perfekte. Ikke noe snø eller vann
å vasse i. Og, sol med gode tempraturer.
Fiskemessig????
Joda, tror det er masse småfisk å få her, bare man treffer.
Skal også være en del større fisk, men de så jeg ikke noen av.
Bettet var nok rimelig bra også.
Det fant jeg ut når jeg gikk for meg selv, og søkte opp fisk.
Etter ca 2,5 times fiske ved iden av en svenske.
Hadde to kjempebra hull siste halvtimen.
Med sikkert 50-60 abbor i hver.
Men, som sagt de var jo veldig små da. 15-20 g.

Totalt tror jeg at jeg fikk bortimot 300 abbor.
Som veide 5175 g.
Og, hadde nok en av topp 5 pose, med mest vekt i.
Det spesielle på sånne midtuke konkurranse "overthere"
er at man trekker seg en makker, etter at man kommer inn
fra fiskinga. Og, det er den totale vekta disse to får, som er
grunnlaget for premiering.
Som makker trakk jeg Erik Aarstad i dag, og han var vel
ikke helt heldig i dag, og endte opp med 740 g.
Totalt altså 5915 g. Det ble en 8 ende plass, og 70 svenske kr på hver.
Totalt tror jeg det var med 47 deltagere.
Og, det sier vel det meste når jeg forteller at jeg var blandt de
yngste der.
Vinnerteamet hadde noe over 11 kg.
Tror det var Bent Fjeld som hadde ca 6,8 kg der. Og tyngste
pose totalt. Han hadde en svenske om makker.

Jeg er fornøyd med dagen jeg.
Grei vekt på ukjent vann.
Men, på et vann jeg abolutt kan anbefale at andre
blir med på konkurranser på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar