Totalt antall sidevisninger

mandag 22. mars 2010

Begredelig helg

Værtfall fiskemessig for meg.
For, å få under 1,5 kg på tilsammen 8 timers
pilking er ikke noe moro.
Skjønner ikke hva som skjer jeg.
Men, ser ut til at jeg har blitt en mester i å ta feil
valg.

NM i mormyshka på lørdag ble jo en treig opplevelse.
Så ikke ut som morten responerte noe særlig på
foring på Sørsåssjøen. Det som ble tatt av fisk var i
hovedsak abbor.
Første økta fikk jeg tilsammen 4 små abbor, og 138 g.
Og, dermed var alt løpet kjørt.
Satt kanskje for lenge å truget etter mort?
Andre økta la jeg om taktikken litt, og borret mer etter
abbor. Uten nevneverdig resultat.
Fikk dog en liten bonusabbor 3 min før slutt.
den var vel på ca 200 g. Sammen med 4 andre små
ble det 400 g.
Erik Aarstad hadde derimot lykken med seg, og dyktig
var han som fikk opp noen litt større abborer.
Blandt annet en på 1146 g. (tror det var den vekta)
Han vant dermed totalt. Gratulerer.
På andre kom Thomas Ø.
Men, sier vel mye når han hadde vekter på ca 550 g
i begge økter.
Dårlig bett gitt.

Noe bedre ble det ikke for meg på Storsjøen.
Tror ikke jeg hadde 30 abborer en gang jeg.
Men, ikke fordi jeg ikke prøvde.
Borret sikkert over 60 hull. Har regnet etter.
Over et ganske stort området.
Men, lyktes aldri å finne noe særlig med fisk.
Var sikkert i feil området, eller tok feil valg.
Nåja, man må tåle nedturer.

Vant gjorde Jim Bekken med ca 4,9 kg
Gratulerer
Thomas Ø kneip nok en 2 plass med ca 4,6 kg.
Altså, ikke store vekter for Storsjøen å være.
Men, været må kanskje ta litt av skylda.
Snøstorm er vel et betegnende uttrykk.
Værtfall deler av konkurransen.

Nå lurer jeg litt på å avslutte isfiske sesongen,
og tenke på meitinga.
Kommer jo noen konkurranser som tradisjonelt
kan bli treige for meg.
Har aldri lykkes på Sillongen.
Blir vel å prøve å få noe mort.
Og, på Eina kan det jo også bli veldig treig frykter
jeg.
Er nå uansett ikke spesielt motivert til å sitte å gnu
etter treig abbor(eller mort)
Pent vær må til, så jeg værtfall kan sole meg.
Kanskje jeg dukker opp da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar