Totalt antall sidevisninger

søndag 21. februar 2010

Trim for eldre

Eller, det man kan kalle ren idioti i ettertid.
Hadde nemlig bestemt meg å fiske på dypet
nedover mot kirka på konkurransen på
Mjøsa ved Lillehammer.
Er vel ca 3 km dit, men med noe snø på isen,
10-40 cm, og overvann enkelte steder, ble det en
tung tur nedover.
Og, når man i tilegg kan kalle det å finne fisk,
som å finne den berømte synåla i høystakken
ble det ikke noe særlig artig.
Jeg fant ikke noe værtfall.
Borret på skrå utover med ca 50 m avstand.
Etter en time gikk jeg inn ved land ved kirka,
og fikk faktisk en abbor. Men, det ble med den.

Tok turen nordover igjen, og stoppet litt ved
der Niklas og Tommy fisket. Så faktisk at Niklas
fikk 4 abbor som sikkert ble en kilo tilsammen.
Men, da var jeg helt sluttkjørt. Helt tom for krefter.
Og, måtte konsentrere meg å komme meg inn igjen.
Og, de 2 km tilbake kan jeg love ikke var særlig
morsomme. Gikk rett og slett på en "Brink" (",)
Og brukte sikkert godt over en time på strekningen.
Med noen små pauser, hvor alt snurret rundt oppi
huet mitt.

Jaja, slik kan det gå for en dårlig trenet mann.
Den ene abboren veide forøvrig 120 gram.
Satsningen var kanskje idiotisk,men saken er jo også
at vinneren, som fikk 13 kilo, fant fisk ikke langt unna
der jeg startet. Vinner ble Jørn Jørgensen.
Og, da neste mann hadde litt over 5 kilo, kan man
jo si at det var en knusende seier.
Nai, Mjøsa kan være vanskelig.
Men, når man finner fisk kan man plutselig øse opp
10-20 kg npå kort tid. Ja mere også.
Sikkert er det værtfall at jeg blir tenken meg godt om
neste gang jeg skal på langtur i tilsvarende forhold.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar