Totalt antall sidevisninger

mandag 8. februar 2010

Praktfullt vintervær...

..var det i går på Sætersjøen i Odalen.
Men, vi var vel litt betenkt over tempraturen
som vist minus 23 ved Rokosjøen Ca 1 mil lengre nord.
Men, når sola kom, så varmet den såpass at det ble
en kjempefin dag på isen.

Men, bettet var vel så der.
Jeg fikk værtfall ikke mange den første timen der jeg
startet. På et normalt godt sted.
10-15 hull ga meg stusslige 5 små abborer.

Gikk derfor sørover et stykke, syd for øya.
Fikk fisk i et par hull der, men ikke mange.
Søkte meg derfor videre.
Når det var igjen ca 90 minutter begynte jeg å
bli rimelig oppgitt. Men, endelig fant jeg et område
hvor det var noen abborpinner.
Fikk 3-4 i flere hull på rad. Ja, flere også etterhvert.
Borret vel ca 25 hull i området, og fikk fisk i alle.
På veldig grunt vann. 10-30 cm.
Det tok riktignok borti minuttet før de begynte å bite
i de respektive hullene, og de var ganske små.
Men men...
Det ble da totalt 116 abbor på konkurransen, og jeg
tror nok at jeg fikk 90 av de, de siste 75 minuttene.
Men, totalt ble jo ikke resultatet mer enn middels.
2495 g, og en upremiert 9 plass.

Fisket som vanlig i år med tafs.
Prøvde myshkaen i går også, uten gode resultater
på det. merkelig, da jeg hørte flere hadde gode erfaringer
med det.

Dag Even vant på ca 3,6 kg, og mange fulgte på ganske tett.
Blir slikt når alle får ganske småe fisker, og de store ikke er
i støtet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar