Totalt antall sidevisninger

lørdag 6. februar 2010

Konkurranse på Hersjøen

Endelig en konkurranse jeg virkelig gledet meg til.
Og, endelig en lørdagskonkurranse også.
På Hersjøen bruker man å kunne få en del små abbor, og
noen større mort.

Startet der jeg fisket i fjor, og hvor jeg fikk rimelig bra
med fisk. Men, i år startet 10 stk på et ganske avgrenset
område hvor det normalt står fisk.
Dette året skulle det fort vise seg at det nesten ikke
var noe fisk i området.
De første 8 hullene ga null fisk, og null bett.
Merkelig.

Gikk etterhvert langs vestre bredden, sammen med
Paal,Niklas og Tom Erling.
Her ble det noen pinner langs sivkanten.
Synes jeg fikk flere og litt større fisker jo grunnere
jeg prøvde meg.
Og, det tok plutselig helt av i et hull jeg borret
mellom og under noen trær som hang utover vannet.
Fikk sikkert en 60-70 stk abbor i størrelsen 50-5 g.

Men, det ble liksom med det hullet i området.
Gikk ca 100 m lengre syd, og fikk 7-8 abbor
av normal størrelse(30-40g) i et hull.
Og så var plutselig konkurransen over.
Tida gikk fort i dag synes jeg. Hadde ikke vært
noe problem med en 4 timers liksom.
Særlig når det var så behaglig tempratur. ca minus 5.

Telte opp fisken min, som ble 209 stk abbor.
Og tuslet innover igjen.
Vekta viste 3640 g ved innveiing, noe som gir
en snittvekt på 17,4 gram per fisk. (",)
Ikke akkurat så høyt.
Og, da hadde jeg sikkert 40-50 stk på 8-9 gram.
Men, man må vel ta det man får.

En del av deltagerne hadde fått noen mort,
og den var i noe større vekt.
Men ikke så mange som hadde fått mengder av den.
Derfor ble det en 3 plass på meg.
Vinneren hadde ca 4,8 kg.
Nr 2 hadde ca 4,3 kg.(Svein Kristiansen)

Fisket nesten hele dagen med tafs.
Prøvde myskhaen, men synes det gikk alt for tregt
med de små jævlene. Selv på 50 cm vann.
Ikke beit de ordentlig på det heller.
Værtfall ikke det jeg prøvde.

P.S.
En kuriositet.
Jeg og Paal sammenlignet snitt vekta på fiskene
våre, og fant ut at vi hadde en differanse på 0,009 gram.
Ikke mye det. (",)
Er det mulig liksom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar