Totalt antall sidevisninger

tirsdag 8. september 2009

2 konkurranse dag i VM

Min debut i VM gikk kort og godt
skikkelig dårlig.
Jeg var faktisk ikke nervøs i det hele tatt.
Trekkte en veldig grei seksjon, uten toppnavn
av andre nasjoners fiskere.
Alt jeg greide å skrape sammen var 7 fisker,
a 417 g. En klar sisteplass.
Men, jeg var ikke alene fra Norge om å dra
sisteplasser desverre.
Totalt fikk vi en 5, en 12, og tre 13 plasser denne
dagen. Noe som jo ble katastrofalt for total
plasseringen våres. Som ble nr 36 av 38 lag.

Årsakene til sammenbruddet er vel mange.
Vi fisker vel for lite TAP her i Norge.
Har litt for lett for å få fisk her hjemme.
Bruker for tykke sener, fordi vi kan det.
Tror i ettertid at jeg brukte alt for tykk
sene. 0,09 blir alt for mye, utrolig nok.
0,06-0,07 hadde nok gitt meg flere fisker.
Man må stole på elastikken.
Dessuten må man bruke 24-26 kroker.
Smått? ja, men nødvendig.
Presentasjon av agnet er viktig når all
fisk i vassdraget har blitt fisket opp flere ganger
tidligere.

Alt i alt var det værtfall en lærerik tur,
håper å dra nytte av disse erfaringer for å
forbedre fisket mitt i fremtiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar