Totalt antall sidevisninger

mandag 10. august 2009

NM i moderne meite.

NM var i år lagt til Harstadsjøen, som ligger
i Vestmarka, innenfor Skotterud.

Dag 1:

Trekte peg 10 på sagbruksseksjonen, noe jeg
faktisk var meget fornøyd med.
Skulle i utganspunktet være en bra plass.
Satte opp 13 m TAP, og en 5 meter, pluss ei feederstang.
På feederplassen var det dog veldig dypt synes jeg,
og prøvde lite der.
Fisket ble veldig tregt for meg.
Mens naboene fikk ei brasme i ny og ne.
Det gikk imidlertid noen lauer nære, så jeg
stakk og hentet 2 m toppknytt.
Fikk en del lauer på den, men dum som jeg var
gikk jeg ut på TAP igjen for å få brasmer.
Uten resultat.
Så ble det lyn og torden ca en halv time, og vi tok
ei pause. Fikk 2 brasmer med en gang etterpå,
så ble det helt dødt. Ikke laue å få lenger nære heller.
I etterkant skulle jeg nok kun ha satset på lauer.
Tror jeg skulle fått ganske mye mer i vekt da.
I stedet veide jeg inn 2,4 kg, og en klar siste plass
på seksjon. Og mulighetene for et godt totalresultat
var ødelagt.

Thomas tok derimot 1 plassen på sin seksjon.
Og vi hang sånn nogenlunde med i lag NM

Dag 2:

Andre dagen trakk jeg peg 17 på GP strekka,
noe jeg var litt misfornøyd med. Dog ikke helt
galt heller.
Satte opp Feederstang, match og slider, 8 m, 5 m,
og 4 m.
Trodde i utganspunktet jeg måtte fiske 8m, eller slider
på ca 20 m.
Lagde til reint lauefor på 5 m for å få inn laua dit.
Men, det viste seg å bli lykkeloddet.
Første kastet med 5 m, ga annen fisk en laue som jeg regnet
med å få. Duppen gikk sakte ned, og i enden var ei lita brasme
(skimmers) på ca 100 g.
Det viste seg å stå masse små skimmers der inne. 50-200 g.
Responerte på laueforet gjorde den også.
Bra jeg hadde lagt ut det der.
Hadde 2 timer med bra fiske.
Så ble det bare noen få slengere resten av tida.
Tror jeg må ha fått ca 50 skimmers jeg.
Og veide inn totalt 9 kg. Og seksjonsseier.
Overraskende, fordi Geir ved siden av meg fikk også
en del brasmer, og de var større. Opp i 1 kg.
Men, jeg tror han foret de bort. La i for mye.
Han veide inn 7,8 kg. Og var uten et napp siste 2 timer.

Ralf hadde fisket meget bra på sin seksjon.16 kg.
Og seksjonsseier.
Dette gjorde så vi var med i NM seieren i lag.
Alt stod på hva Thomas hadde gjort.
Han fikk en 50 grams mort helt på slutten av si
fisketid, noe som gjorde at han gikk forbi Niklas
med 40 gram, og ble nr 3 på sin seksjon.
Meget viktige gram skulle det vise seg.
Det gjorde så vi fikk samme poengsum som
Raufjøringlaget, men ettersom vi hadde knust de
på vekt ble vi NM vinnere.

Fornøyde lag vinnere.
Total seieren individuelt gikk overraskende
nok til Rolf Magnus Grenberg.
En meget ung og svært dyktig fisker.
En vi vil måtte slite med i alle år fremover.
Overraskende var det jo fordi han slo alle seniorene.
Men, det ble en fortjent NM tittel, da han var den
eneste med seksjonsseier begge dager.

Glad NM vinner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar