Totalt antall sidevisninger

mandag 22. juni 2009

Harstadsjøen (GP 5)

På søndag var det femte del av norgescupen
på Harstadsjøen, som ligger i de dype skoger
inn mot grensa, i Eidskog kommune.
Dette var et helt ukjent vann for de fleste
å fiske i, så det var jo spennende å se hvor
mye fisk det kunne være her.
Dessuten skal jo NM arrangeres der senere i
år. (August).

Jeg laget 2 typer for` til dagen.
Brasmeforet besto av 1 kg bremes,1 kg club bremes,
og 1 kg superfond.
Morteforet ble blandet med 2 kg Mondial special gardon,
300 g leam, 300 g hamp, og 300 g kokosmasspulver.

La opp til å fiske på ca 35 m med feeder, og 8 m topp-
knytt etter brasme, på 6 m toppknytt og 11 m TAP
etter mort.
Jeg trekte ellers peg nr 2. Noe jeg vel i utgangspunktet
ikke var fornøyd med, av en eller annen grunn.

Starten på fisket ble uendelig tregt, hadde ikke napp
de første 45 minutter.
Men så var det plutselig napp på TAP, og første brasma
ble landet.
Så ut som det kom inn en stim, som først var hos meg,
så på peg 3, hvor Thomas satt, så på peg 4 og 5.
Uansett, etter den brasma jeg fikk ble det igjen helt
rolig hos meg. Fikk noen få lauer på TAP.
Og ikke noe på de andre stedene.
Etter nesten 2 timer bestemte jeg meg for å forandre
taktikk. Dette etter å ha fått et par lauer høyt i vannet
på TAP.
Jeg hentet en 5 m toppknytt, tenkte å fiske med den ca
1 m over bunn, på TAP plassen. Dessuten satset jeg på
å kaste ut noen baller med magott, for å få litt bevegelse
i vannet.
Dette virket vel sånn passe tenker jeg.
Fikk værtfall en del små mort og lauer en times tid.
Noe jeg vel var fornøyd med, ettersom jeg så at de andre
ikke fikk noe særlig.
Tror kanskje jeg overdreiv foringa ei stund, for siste
halvtimen ble det svært lite fisk igjen.
Uansett veide jeg inn skrøplige 1385 g, men, ettersom
det var ganske vanskelig denne dagen, endte det med
seksjonsseier. Min første ever i Norgescupen (",)
Thomas hadde vel tatt den lett, hvis han ikke hadde
mistet et par store fisker. Var jo egentlig synd det.


Totalt vant Krzysztof med uovervinnelige 3,4 kg,
foran Niklas med 1,7 kg.

Oppsummering:
Må vel være fornøyd. Men, må nok blande litt
anderledes for` til NM.
Var vel vanskelig for flere, ettersom de hadde
kvist o.l, utenfor sine plasser. Fikk opp et "juletre"
jeg og på 8 metern.
Det er blitt lovet rydding til NM, og så får man
håpe at det blir noe mer fisk å få.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar