Totalt antall sidevisninger

søndag 14. juni 2009

Diverse meiting.

Ligger visst etter med rapportering av meiting
i det siste. Kommer derfor med en samle rapport
her nå.

På tirsdag var jeg på Sillongen igjen.
Det ble veldig tregt fiske. Var vanskelig å få
inn fisk. Endte opp med ca 4,2 kg a ca 90 mort.
På 4 timer.

Torsdag var det kule i Rambekk.
Veldig tregt der også. Ble bare 1 sik og 1 mort
på meg. ca 1 kg tilsammen hvis jeg legger god
viljen til.

På fredag hjalp jeg Thomas med noen elever
fra skolen han jobber på. De skulle ha fiskedag,
og den ble lagt til Rambekk. Heldigvis hadde det
kommet inn noe mer fisk, så det ble da noen som
fikk kjenne litt napping i sena.
Tror det ble tatt 5 buk og 5 sik.
Etter at elevene hadde dratt hjem, fisket jeg og T.
Men da haddet bettet avtatt.
Fikk da til slutt opp en buk, 1 mort ,og 1 sik.

Søndag skulle vi prøve noe helt nytt for oss.
Thomas ble med for å se om vi kunne lure opp
noen karusser oppe i et tjern på Eiktunet.
Vi fisket i hver våres ende av tjernet.
Og med forskjellig for`.
Jeg hadde napp direkte, men sleit med å kroke
fisken.
Thomas ringte ganske fort og sa at den første
karussen var fanget. Det viste seg vel at fiskene
var ganske små.
Etter diverse justeringer av takkel, ble det Karuss
på meg også. En helt ny art for meg.
Fikk da til slutt 9 stk. Men de var jo utrolig småe
da. 10-25 gram. Når jeg var nede hos Thomas
så jeg at han fikk litt større fisk, og det var mye mer
action der. Han fikk vel 39 stk tror jeg. Bra det.
Tror jeg skal lage litt annet for til neste gang.
Som helt uerfarne karuss fiskere må man jo
prøve seg fram.
Ikke visste vi bunnforhold,dybde,eller størrelse
på eventuelle fisker.
Var veldig grunnt der jeg fisket. 60-80 cm.
Og var en del mudder.
En annen ting var at fisken nesten kun beit
på brøddeig(loff), på 16-18 krok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar