Totalt antall sidevisninger

søndag 5. april 2009

Øyangen

I dag var det Eidsvoll mesterskapet som sto
for tur på Øyangen. Når vi kom ned på
vannet lå det noe tåke over det meste.
Men, når vi gikk utover lettet den, og det ble
strålende sol, men det blåste ganske friskt fra
vest. Føret var rimelig greit, gikk igjennom
litt enkelte steder.
Mitt valgte fiske sted i dag lå langt mot nord.
Hadde fisket der før,og visste det antageligvis
var noe fisk i området. Etter 37-38 minutter
rask og svett gange var jeg fremme.
Valgte å fiske med tafs i dag.
Borret første hullet, og det var veeeldig tykk
is der. Akkurat så jeg kom igjennom med Mora
borret. Men, heldigvis, jeg traff i første hullet.
Fisk direkte. Og, der ble jeg sittende.
I 1 time. Tror jeg fikk ca 100 stk der.
Borret 2 hull nærmere land, og det ble dypere.
Så, de ble bom hull. Borret et i bredden med det
jeg hadde, og kom en god del grunnere igjen.
Ca 2,5 meter. Der traff jeg på det igjen. Og her
var det også noe høyere snitt vekt på fiskene.
Tror jeg hadde ca 120 fisker der, og ca 8-9 kg.
Satt der i 1 time og 20 minutt. Prøvde flere
hull rundt i området, men med ganske
dårlig reultat. Så, da var det vel tomt da.
Tror jeg hadde ca 12-13 kg på den tida.

Fikk enkelte fisk i noen hull jeg borret ca 200 m
nærmere start. Jim dreiv i det området.
Var bare oss to på 1 km avstand.
Så, da skuddet gikk kl 15 antok jeg at jeg hadde
mellom 14-15 kg.
Kan vel med det si at jeg hadde ganske gode
forhåpninger når jeg gikk inn igjen.

Ble tungt innover igjen, gikk mere igjennom.
Men, vekta viste seg å bli respektable 15,4 kg.
Fordelt på 304 fisker.
Da ble det jammen en seier igjen da.
Jim ble nr 2 med 10,6 kg, så det var jo ikke
tvil om at vi hadde valgt rett område.

Det ble til at jeg brukte nesten bare tafs i dag.
Og, fisken var mulig å få med oppover i vann
laget.

1 kommentar: