Totalt antall sidevisninger

fredag 10. april 2009

Skumsjøen(Påskecup del 2)

Endelig var det dags for en konkurranse
på Skumsjøen igjen. En sjø som jeg vel
kan si jeg kjenner som min egen
bukselomme. Veit værtfall om mange
steder hvor det normalt står fisk.
Og, metoden er vel kjent nok for de fleste.
Mormyshka, mormyshka, mormyshka.
Selv om jeg kanskje tok innersvingen på
enkelte i dag angående fiskemetode. (",)

Føret i dag var vel det man trygt sagt kan
si, varierende. Stort sett fint å gå langs land.
Men, helt forferdelig midt på. 30 cm sørpe,
med islag oppå, som man trådde igjennom.
Og, slik var det også dessverre stort sett i
oset, der jeg hadde valgt å fiske.
Så,jeg ble sliten når jeg krysset sjøen,
og rakk akkurat frem på 30minutter.

De første 4-5 hullene ga svært lite fisk.
På et sted det enkelte ganger kan stå en
del. Så at Thomas fikk en del 50 meter
lenger nord, på en liten kant som går
utover i vannet, så jeg tusla opp dit.
Fikk 12-16 fisker i 5-6 hull på rad, uten at
det tok av på noen måte. Thomas ble sittende
å dra fisk i det ene hullet sitt. Så, jeg var ganske
misunnelig der jeg tummla rundt. Prøvde litt
å gå tilbake i gammle hull, fikk noen, men ikke
mengder. Og det dabbet betraktelig av på den
plassen etter ca 2 timer. Thomas hadde nok ca
3-4 kg mer enn meg da tror jeg.
Så vi gikk enda 70-80 meter lenger nord.
På en ny kant.
Og, jeg fant ut at, skulle jeg greie å ta inn igjen
tapt vekt mot T, måtte jeg endre fisketeknikk.
Så, jeg begynte å bruke lokkmeite.
Og, det lyktes, abboren tok veldig bra på tafsen
den.
Hadde 3-4 meget bra hull.
Og, jeg begynte å få litt håp. Det vokste
betraktelig i bøtta.
Hadde bra med fisk i alle hull til sluttsignalet
ble fyrt av.
Og, best av alt, mente jeg hadde sånn ca tatt
igjen T. angående vekt.
Inn igjen gikk vi heldigvis langs østre bredden,
hvor det var greit å gå inn igjen.

Vekta mi viste 11,6 kg i dag, på 333 abborer.
Og, jammen hadde jeg slått T. gitt. (",)
Han hadde ca 10,9 kg.
Og, heldige som vi er, ble vi nr 1 og 2.

Ellers får jeg gratulere Johnny med den
store abboren på nesten kiloen.
Det var bra gjort. Ja, å få over 8 kg totalt
var også bra.

I morgen er det siste del av påskecupen.
På Grønnsjøen. Har vel ikke noen
forhåpninger der. Har aldri fisket der,
og, Ch skal være med. Men får håpe på
flaksen en gang til.
Uansett, gleder meg til det, og håper
guttungen får en del fisk.

2 kommentarer:

  1. Grattis med seieren idag!! Du hadde jammen en j..... bra sluttspurt, også på tafs da gitt.

    SvarSlett
  2. Hehe, Takk skal du ha.
    Funka den tafsen gitt. (",)

    SvarSlett