Totalt antall sidevisninger

mandag 29. desember 2014

Stavsjø igjen

Fikk med meg Paal på tur i dag.
Trodde jeg skulle få ham med meg på
Mjøsa, innerst i Furnesfjorden.
Men neida.  Han hadde ikke noe trua der.
Så ble det Stavsjø igjen da.

Fine minus 6 grader, og snø i lufta.
Hadde bestemt meg for å kun pimple,
og med en pimpel som går straka vegen ned til bunn.
Fin til fiske 3-6 m dypt, Når den står der. Men,
den lokker ikke så mye fisk inn.
Så tidlig at Paal fikk flere med en mindre pimpel,
som "svømte" mer nedover.
Den lokket nok bedre til småfisk.
Men, jeg fortsatte med min taktikk hele dagen.
Og, jeg gikk etter de litt større fiskene.
Gikk fra en del hull med 20 grammere i.
Men, noen fikk jeg selvsagt.
Måtte jo prøve å få litt antall også.
Jeg fisket etter de kun der det var 1-3  dypt maks.

Hvem ville få mest i vekt  mon tro?
Paal fikk 409 abborer,
Jeg endte opp med 281 stk.
Hmmm, Han hadde altså betydelig flere i antall da.

Jeg endte opp med 10 840 g.
Paal fikk 11 520 g.
Så, da lønte det seg å fiske etter de små da.
I dag værtfall.
Eller, hvis jeg hadde truffet et bra hull til, så hadde
kanskje jeg fått mest.
Et av de aller siste hullene mine for dagen gav
jo faktisk borti 1,5 kg, så....på 12-14 fisker.

Uansett, moro å være ute.
Og å trene pimpling.
For, det tror jeg kan trenges til konkurranser senere
i vinter.

Ellers artig å se hva små nyanser på pimpler kan utgjøre.
Vi fisket jo rundt hverandre hele dagen.
Forskjellen på snittvekta var på ca 10 g.
Og, det er jo ganske betydelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar