Totalt antall sidevisninger

søndag 28. desember 2014

Rastløs

Måtte ut en tur på isen i dag.
Gadd ikke kjøre alene i 3 timer ned til
konkurransen ved Larvik.
Men, heldigvis hadde tempraturen steget
til meget levlige -12 i området her også.
Dro derfor til et lite tjern i nærområdet.
Til Store Bergsjøen på Bøverbru.
Og, glem det med at det står "Store"
Tjernet er ca 300 m langt og 100 m bredt.
Har aldri fisket på dette tjernet før så visste
ikke noe om det.  Bare at det har vært brukbart
med fisk der i tidligere tider.

Men, var ikke noe fart i dag på tjernet viste det seg.
Fikk noen abborer her og der.
Fant aldri ut om de kunne stå på 30 cm eller 3 m.
For jeg fikk en og annen på alle dybder.
Som oftest bare en i hullet, om jeg fikk fisk.
Også en del hull helt uten fisk.
Fisket i ca 1,5 time.  Borret ca 25 hull.
Fikk 20 abborer som veide 630 g.
Trodde ikke det var mulig å få 3-4 grammere på
Toten jeg, men det var mulig i dag.  Fikk 3 stk av de.
Max størrelse var ca 60 g.

Jammen greide jeg å kle på meg for mye i dag også.
Varmeste jakka ble litt for mye av det gode gett.
Og, i minus 12 var det jo reint deilig å sitte å pilke.
Ikke fnugg av sjanse til å bli kald på fingrene en gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar