Totalt antall sidevisninger

tirsdag 19. mars 2013

Sist helg...

...ble det bare en konkurranse på søndag.
Valgte å dra til Bergsvannet, som ligger et par
mil sør for Drammen.
Synes det er ålreit å prøve noen nye vann.
Og, så var det kortere kjøring fra Oslo,
enn til f.eks Storsjøen.
Og, det er hendig, da Kristin bor i Oslo.

Vi valgte å gå til baksiden av øya. ca 10 minutters gange.
Startet inn mot et sund, som var tørrlagt nå,
men som på sommeren nok inneholdt vann.
Som vanlig når vi fisker, så fikk Kristin fisk med
en gang. Mens jeg bommer.
Valgte å borre meg vekk fra henne, da hun kunne
eventuelt ta de som var der.
15 bomhull senere, og motløs, rundet jeg en liten
sandbanke, eller hva det var.
Og så Bjørnstad tok noe fisk lenger inn i ei vik.
Satte meg ca 50 meter unna, men på samme linje
fra land.  Og, jammen kunne jeg dra opp min første
abbor for dagen. Etter ca 30-40 minutter.
Fortsatte å fiske på samme linje mot ham, inntil
vi møttes. Snudde da, og prøvde innenfor.
Joda, fisk der også. Borret mot sandbanken igjen,
Fisk i alle hull.
En tredje rekke innenfor der igjen gav også fisk.
Men, nå var det bare 10-15 cm vann under isen.
Etter ca 2 timers fiske, og etter å ha laget ca 20 hull her,
hadde jeg ca 80 fisk tenker jeg.
Kristin kom da bort til der jeg dreiv, og kunne fortelle at hun
nok bare hadde ca 10 fisker. Men, med en i brukbar størrelse.
Var nok 250 g den.
Mens jeg, inntil da, ikke hadde noen over 30 g.
Og mange mindre enn det og.  Ned i 10 g.
Hun var nok litt lei da.
Men, jeg sa hun skulle prøve å borre ca 6-7 m unna meg, men på utsiden
av meg.  Var da nesten nede ved sandbanken igjen.
Og, jammen fikk hun et veldig bra fiske der.
Tok sikkert 20 stk der. Av varierende størrelse.  Fra 100 g til 10 g.
Høhhhh, hun fikk større fisk der ja...
Prøvde ca 5 m unna henne, og fikk jammen et par 70-80 grammere jeg også.
Ja, og en på 150 g.
Så, det var større fisk her ja.
Men, ikke mange.
Etter å ha surra rundt der ei stund, og ikke fått noe, prøvde jeg et nytt
hull på skrå 5 m unna henne, og plutselig fikk jeg 5 stk 80 grammere på
rappen. Og, så gikk det på en som var enda større. Tipper ca 300 g.
Men, den glapp på tur opp.
Og, etter det, var det bom stopp på fisket i det området.

Hadde spart igjen et lite område ved land, hvor jeg trodde det
kunne stå noe fisk.  Det var plass til 4-5 hull der.
Og det stemte at det var fisk der.
Fikk ganske mange i et par av dem.  Øhhh, 10-12 stk da.
Men, så var det nok slutt for dagen i hele området.
Siste 35 minutter fikk jeg kun 1 fisk.  I et gammelt hull.
Burde vel ha gått på ny leting, men.....
Var litt sliten og.
Hadde sikkert borret 50 hull.  Og det i ganske tykk is.
Nesten hele spiralen ble borte.
Og, skulle man lete, så fant jeg ut, at jeg nok måtte ha gått
i ca 10 minutter.  Men, i etterkant ser jeg at jeg burde ha gjort det.
Kristin avsluttet forøvrig med å få 5-6 stk i et gammelt hull,
så, det hadde jo vært muligheter.
Fiskene var kanskje på tur inn igjen da, etter å ha blitt
skremt bort av masse borring.

Kristin endte på 38 fisker, og 1540 g.
Med det ble det en 2 plass, bare 90 g bak vinneren.
Men, med bare å fått fisk innenfor en periode på 1 time,
sååååå....
Tror snart seieren sitter der.
Hun er virkelig flink blitt.  Og, da særlig med myshkaen.
Istykkelsen derimot, er ikke til hennes fordel.
Det er tungt å borre.

Selv hadde jeg 144 abborer, som veide 3690 g.
Jeg fikk også en 2 plass.  Bak Thomas, som hadde 4160 g.

Synes bettet var litt rart i dag.
Tok veldig forsiktig.
Og, abborene var veldig flinke til å stjele agnet.
Hvis jeg fisket med myshkaen, var det best å bare
holde helt stille ca 2-3 cm over bunn.
Hvis jeg rørte på det, knabbet de bare agnet.
Må påpeke at det var værst der det var grunnest.
De var vel litt skremt vil jeg tro.
Det rare var da, at når jeg gikk tilbake i de gammle hullene
etter ca 2 timer, så var det ikke antydning til fisk der.

Tok nok ca 50/50 tafs-myshka


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar