Totalt antall sidevisninger

mandag 11. mars 2013

Fjelltur

Sist helg fant jeg og Kristin ut av vi skulle
ta med Christian opp på hytta til faren hennes
på Ringebufjellet.
Gjøre noe annet enn det vi vanlig har gjort de siste
helgene.
Så, vi dro opp på fredagsettermiddag.

På lørdag kjørte vi til Kvitfjell, så Christian kunne
stå på snowboard, mens vi gammlingene gikk
på bortoverski.
Var litt surt og kaldt, med snø i lufta,
men en fin dag der oppe.

Jeg hadde jo med isfiskeutstyret, så på søndagsmorgen
var det meninga å dra ned på nærmeste tjern,
for å se om det var mulig å få noe fisk der.
Pilkesekken hadde ikke vært oppe siden NM
Og, når jeg kikket etter nedi sidelommen,
oppdaget jeg at det var ei stikke borte.
Den må jeg ha mistet på NM
Ei Lopez stikke. Selvsagt.
Kan ha forlagt den på isen ved innveiinga,
så hvis noen har sett den der, så vennligst si ifra.
Jeg var ganske sliten når jeg telte opp fiskene der,
så kan ha surret den bort.

Jaja, ned til vannet skulle jeg.
Og sklei ned på ski de ca 2 kilometrene.  I oppkjørte løyper.
På tjernet var det fine forhold.  Bare ca 10-15 cm snø.
Og ca 50 cm is.
I det første hullet hadde jeg knapt nok fått utti tafsen før det
beit på en abbor.  Ca 80 g.
Men, fikk ikke flere.
Borret 4 hull rundt uten å merke noe.
Gikk derfor sørover langs kanten, og borret noen nye hull,
men uten noe kontakt med fisk.
prøvde å borre tvers over tjernet også.
Ikke mer enn 2,5 m dypt uansett.
Men, heller ikke fisk.
Kom meg så inn i et område med overvann og dritt til knea.
Gikk derfor tilbake til der jeg fikk den ene fisken i starten.
I den trua, at fisken var borr sky.
Kunne stemme det, da jeg fikk en ny abbor med en gang i
starthullet, på myshka.
Og enda en på tafs i et av de andre hullene.
Men, så hadde jeg ikke flere napp.

Tenkte da å prøve å borre et nytt hull litt lenger nord.
Og, det gikk greit å borre ned, men på tur opp igjen
stoppet Mora Nova borret helt.
Og, det var bom fast.
Prøvde å lirke og lure på det.  Hadde jo god tid.
men, neida.
Måtte bare sette litt mer kraft på det. med den følge at
noe røk i stykker.  Gikk det oppover da?
Neida, da gikk det bare rundt, hverken oppover eller nedover.
Har jo hørt noen lignende historier om dette borret.
Så, hva gjør man langt til fjells?
Tja, jeg greide da å brekke det av til slutt.
Så jeg fikk med stumpene opp i hytta igjen.

Da var det bare å spenne på seg skiene å gå de 2 km med bratt
motbakke opp igjen.  Og, på toppen av alt, skiene var kjempebakglatte.
Var litt motløs der jeg sleit meg oppover.
Tapt lopez stikke, et halvt Mora borr, 3 usle abborer i sekken.
Og puls i 190.
Hmmmmmm.
Men, kjempefint vær var det da. (",)
Og ei fin helg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar