Totalt antall sidevisninger

mandag 13. februar 2012

Akersvannet

Nest siste NC stevnet for sesongen
var lagt til Akersvannet.
Helt greit for meg, jeg hadde jo vært der
2 ganger tidligere. Og, noe kortere kjøring
enn det som opprinnelig var meninga.
Dessuten var det jo en viktig konkurranse for meg.
Kjemper jo med Thomas Hesmyr om totalseieren i NC.

Forventet å få en god del småfisk (10-20 g)
hvis jeg fant hvor de sto.
I motsetning til de 2 foregående konkurransene
jeg hadde vært der, gikk jeg i stikk motsatt retning.
Og Kenneth slo følge.
Vi gikk så langt sør som det var mulig.

Starten ble overraskende grei den.
2 små abborer i første hull.
Og fisk i de første 4 hullene.
Selv om de var i den størrelse som var forventet.
Så var det stopp.
Borret gjennom hele vika. Hit og dit.
Sikkert 15-20 hull, uten antydning til at det
var fisk der.
Så, etter 1 time hadde jeg vel usle ca 300 g.
Fisket meg så nærmere en kar som satt noe lengre
nord for der vi begynte. (Lurer på om det var han
som totaltvant til slutt????)
ca 70-80 m unna han begynte jeg å få fisk igjen.
1-2 stk i hullene. Men av fin størrelse. 60-70 grammere.
Men, det var først når jeg hadde gått forbi ham at det tok av.
Først et hull som gav ca 1 kg med 60-70 grammere.
Så var det noen hull som ikke ga noe, før jeg kom ytterligere
lenger nord, og sivkanten tok en liten knekk innover igjen.
Plutselig et hull som gav ca 3 kg, og et rett etterpå som ga
ca 2 kg. Bare med abborer av overraskende fin snittstørrelse.
Så dabbet det vel av igjen for min del.
Og, i ettertid har jeg skjønt at jeg gjorde en tabbe her.
Ble til at jeg rotet her jeg hadde fått best, uten at det ga noe
særlig, pluss at jeg gikk ytterligere nordover, og fisket i
gammle hull.
Denne siste timen av konkurransen ble jeg nok for passiv.
Og, ga litt for lite vekt til at jeg kan være fullt fornøyd
med dagen.
Hørte av Tommy S at han hadde tatt bortimot 5 kg i området jeg hadde
gått forbi. Rett før der jeg fikk mest.
I den siste timen. Jeg burde jo visst at det sto mer fisk der.
Menmen, av og til skal man vel bomme litt på taktikken også.

Totalt fikk jeg opp 163 abborer som veide 8695 g.
Det ga en 4 plass I HS.
Er fornøyd med den plasseringa.
Og, fornøyd med at jeg tok noen få flere poeng enn
Thomas Hesmyr i totalcupen.
Men, han henger på som en klegg.
Så, alt avgjøres neste helg på Aremarksjøen.
Der har vel Thomas en fordel, ved at han har fisket
der før.
Jeg har aldri vært der.
Det blir veldig spennende.

Totalvant gjorde en kar som heter Frode Engen med 10505 g.
Uten at jeg sikkert veit hvem det er.
Men, jeg kjenner jo litt han som ble nr 2.
Og, bare noen gram bak vinneren.
Det var nemelig Rune Grenberg.
Synes det er morsomt da.
Han legger jo ned en del timer med fisking i året.
Og, at han begynner å hevde seg i NC i isfiske er ålreit.

1 kommentar:

  1. Flott rapport Odd !. Gratulerer med fin plassering. Kan du sende meg din nye adresse på mail ??
    Hilsen M . Lopez

    SvarSlett