Totalt antall sidevisninger

mandag 30. januar 2012

Turgubben....

...på langtur til Froland ved Arendal.
Sammen med Kenneth og Paal dro vi grytidlig
i vei. 5 timers kjøring en vei er vel egentlig
vel drøy kost for å fiske i 3 timer.
Men..... er man gal nok, så...... (",)

Jeg hadde jo sett på kartet, og sett meg an et
sted jeg ville fiske, og fulgte den planen.
Øyene så fristende ut, men antok at mange ville sitte
rundt der, og valgte anderledes.
Og, valget var vel ikke av det sikkre.
Ikke ble det bedre av at det ikke gikk med noen
lokale, eller andre som hadde fisket på vannet før.
Men, planen ble fulgt, og borret satt i isen på
akkurat det punkt jeg hadde sett meg ut..

Det tok meg nøyaktig 20 sekunder å få fisk, etter
at skuddet falt for start. På 2 meters dybde kom det
fort opp 3 abborer der.
Og, det neste hullet ga 4 stk. Sånn fortsatte det
de neste 10 hullene. 3-4 stk i hullene. Med unntak
av i et hull hvor det kom opp 9 stk.
Nesten alle abborene var 50-60 grammere. Så, jeg visste
at vekta steig jevnt og trutt.
Og, tankene kom om at her kan jeg kanskje ta 6-7 kg.
Men, så ble det tverrstopp.
Tok kanskje 1 abbor hvert 5 hull, før det ikke ga
noe i det hele tatt.
Hva skjedde?
Ble det for mye bråk?
Ja, jeg er undrende enda.
For jeg er sikker på at det måtte være mer fisk der.
Surra rundt der ei stund, gikk litt tilbake mot start.
Fikk tilnærmet ikke noe.
Gikk hele nord/vest??? bredden med 2 fisk som resultat.
Bare Niklas dreiv i det området.
Det var forøvrig bratte skrenter og fjell hele veien.
Kom over til motsatt side av der jeg startet, og møtte
Kenneth og Halvdan der.
Og, endelig fant vi noe fisk igjen.
Plukket kanskje 20 stk siste 20 minuttene.
Men, da veit jeg at jeg hadde gått 1 time og 40 minutter
med 6 abborer som rresultat. Og, normalt skulle
det tilsi fiasko.

Telte opp 72 greie abborer.
Og, som normalt denne tiden av året på sånne vann,
var det mange slunkne poser å se når man kom inn.
Så, kanskje kunne min lille pose rekke til noe alikevel.??
Jammen hadde jeg rotet sammen 3,2 kg.
Hvorav jeg sikkert fikk over 2 kg første 45-50 minutter.
Og, jammen ble det en fin plassering denne gangen også.
En 2 plass.
Thomas Hesmyr vant mi klasse med 3,8 kg.
Men, Terje Lindgren hadde suverent mest i veteranklassa
med 4,3 kg. Og totaltvant.

Men, jeg syntest jeg hadde hatt flaks da.
Derav tittelen over. : Turgubben.
Men, er ikke lett å beregne sin egen vekt mot
andre når man driver for seg selv nesten hele dagen.
Et godt stykke unna alle andre.

4 kommentarer:

  1. Alltid interessant å lese om dine erfaringer og ikke minst vurderinger du gjør underveis.
    Gratulerer med nok en god plassering.
    Skal vel svært mye til nå for at det ikke blir tur til Nordisk i Sverige i slutten av februar, eller prioriterer du FM på vår alles kjære Lønnsjøen ? :))
    Aasmund

    SvarSlett
  2. Det blir nok ikke noe Lønnsjøen uansett.
    Er egentlig min jobbhelg.
    Ellers takk for fine ord.
    Prøver å dele litt av det jeg tenker og
    utfører da.
    Jeg leser også din blogg med interresse. (",)

    SvarSlett
  3. Har du glemt meg på formbarometeret 2012? Kan ikke se navnet mitt :p

    SvarSlett
  4. Jammen har jeg det gitt.
    Skal skrive det om etter
    neste helg jeg.
    Da er du nok med. (",)
    Kanskje.......

    SvarSlett