Totalt antall sidevisninger

søndag 15. januar 2012

NC 3

Etter en uke i forandringens tegn,
var jeg klar for Skumsjøen, og NC nr 3.

Planen var lagt, hadde bestemt meg for å gå opp i
ei vik, der det stort sett står noe abbor.
Men, ble veldig betenkt da jeg så hvor
mange som hadde samme planen.
Startet 6-7 stk i samma vika.
Og, få abbor å få på kroken.
Kort sagt, katastrofestart.
Hadde kanskje 15 abborer etter 45 minutter,
da jeg tok beslutningen om å gå over til andre
siden. Og prøve å fiske mest mulig alene.
Når jeg kom over, fisket det bare 5 andre der på ei
strekning på ca 300 m.
Og, jeg fant noen felt der det ikke var fisket på.
Og, tok 2-4 abborer i nesten hvert hull.
Så, jeg fant ut at jeg skulle gå for den taktikken.
Borre, borre, borre. Ta mine få abborer her og der.
Men, at jeg stort sett skulle drive på 60-70 cm dybde.
Fikk faktisk 6 abborer i 2 hull på rad også.
Men, i hovedsak lå det på 2-3.
Og, helt grei størrelse på fiskene.
Fikk 50% på tafs, 50% på mysjka.

Syntest nok jeg hadde vel få fisk når jeg telte opp,men...
Og litt lite vekt kanskje.
78 abborer ble det totalt.
Jeg håpte på 2,5 kg, og en topp 30 plass.
Endte opp med 2995 g. Og en 3 plass totalt. Nr 2 i herrer.
Noe forundret kan man si.
Men, Skumsjøen leverer ikke alltid i januar.
Og, det var det jeg håpte på når jeg gikk inn.
Det slo til.

En liten bemerkning til slutt.
Noe som forundret meg litt.
Hvis jeg greide å miste en abbor i et hull.
Og, det gjorde jeg vel i 6-7 forskjellige hull,
så var det kav umulig å få fisk der igjen.
jeg prøvde å lirke og lure, men nei.
Så, da stakk de nok av hele gjengen som muligens
sto under der, sammen med han vettskremte stakkaren
som hadde stukket seg på en liten krok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar