Totalt antall sidevisninger

mandag 19. september 2011

Silvannet

Og GP nr 7.

Så faktisk frem til denne konken.
Selv om jeg aldri hadde vært der tidligere.
God informasjon i forkant av arrangøren hjalp.
Forventet et litt tregt fiske etter mort.
Tok dog en sjanse med foret.
Blandet Milo Canal, og bittelitt hamp, + litt epeciene.
Tror ikke jeg traff med den blandinga av en eller annen grunn.

Trekte peg 19.
Med Tonje til venstre, og Kirsti til høyre.
Satte opp hele gullrekka omtrent.
Men, med hovedfokus på 13 m Tap, hvor jeg skulle fiske med
8 m toppknytt utenfor, og 6m innenfor.
Men, dybden der var jo bare ca 60 cm.
Ellers hadde jeg litt fokus på en kortplass, 3 m toppknytt
rett utenfor en liten sivgard. Hvor det var ca 40-45 cm dybde.
Hadde også en matchplass på ca 20-22 m, og en feederplass på 35 m.
De 2 siste alternativene ga ikke noe, og ble lite fisket.
Var vel ute på feederplassen ca 20 minutter totalt ca.

Starten på konken startet utrolig tregt for meg.
Ikke noe napp, og når jeg hadde napp mistet jeg de stort sett.
Prøvde å variere litt. Noe dybdejusteringer, små dog selvsagt.
Prøvde forskjellige agn.
Så ut som fiskene kun tok på 1 rød og en hvit magott sammen.
Men, da mistet jeg de fleste.
Dessuten virket det som det sto få fisk der.
Hadde jeg gjort ei tabbe med å bare koppe ut foret?
Hadde jeg for harde forballer? Så de lå nede i slammet.
Hadde ikke akkurat harde baller mente jeg, men....
Feil for????
Noe hadde jeg definitivt gjort galt, da særlig Tonje, men
også Kirsti tok jevnt med fisk.
Og, slik fortsatte det.
De første 2 timene gikk.
Så fikk jeg endelig inn noe mort på 3 meteren.
Hadde løsforet litt hamp, og bitte små løse forballer der.
Og, når de var der beit de jevnt.
Men, de måtte ha små små mengder med mat for å være der.
Mulig det litt for mye jeg la i etterhvert, for etter 1 time brukbart
fiske var de stort sett vekk.
Og, jeg var tilbake der jeg var de første 2 timene.
Ble ikke mange mortene siste timen.
Hadde dessuten fått ødelagt tacklet på 8 meteren, og fikk
ikke fisket med den. Dumt, for jeg så at både Tommy og Niklas
dro bra med fisk på ca den lengden ut.
Og, hadde jo fått noen der ute før tacklet røk.

Jaja, veide inn 1960 g, som jeg visste ville bli slått av mange.
Selv om jeg var nærmere enn jeg først trodde.
Niklas hadde 2,9 kg, Tommy 2,8 kg, og Tonje 2,6 kg.
Ja, Vigggo snek seg også 20 g foran meg. Så det ble bare
en 5 plass på seksjonen.
Værst var det at jeg ikke helt knekte koden.

Totalt vant Dag Even med 3,1 kg. Grattis.

Selve vannet, og strekka var kjempefin, og hyperinterresant.
Akkurat slik vi trenger i Norge å trene på for å bli bedre.
Jaja, særlig hvis man i tillegg må mer frem med TAP
fiske da.
Lurer på åssen 2 dagseffekten er også gett.
Håper det kan bli en fast GP strekke her ja.
Arrangøren skal få toppkarrakter fra meg. (",)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar