Totalt antall sidevisninger

søndag 11. september 2011

NM i kjedsommlighet.

Joda, jeg dro nå til NM på lørdag.
Med stor skepsis, særlig da med tanke
på forholdene som rådet.
Meget sterk strøm etter det massive
regnværet som har vært i det siste.
Det ville bli en strevsom dag.

Satte opp TAP`n på 11 m, med en 40 g flatdupp,
som skulle fiskes med overdyp.
Og en driftene på 30 g.
40 g duppen ble i grensa for lett. Tror jeg.

I tillegg lagde jeg en plass på 7 m TAP.
Med en 30 g flatdupp. Med bitte litt overdyp på.
Noe mindre strøm der inne, så den fungerte tilfredstillende.

Kastet ut 11 feite forballer på 11 m. Ja, jeg satt jo på peg 11. (",)
og 5-6 baller på 7 m.
Så ble det til å vente da.....
Prøvde litt forskjellige ting.
Drifte sakte, fort. Høyere i vannet. Subbende langs bånn. Etc
Not, intet å se eller merke.
Så, etter 1 time,12 minutter og 10 sekunder skjer det.
Duppen går faktisk under. Et skikkelig bett. På 7 m TAP`n.
Etter et massivt foringsforsøk. Med masse klippt mark i.
Og, jammen får jeg underet i håven også etter kort tid.
Og, enda mer flaks hadde jeg. Kroken løsnet når jeg håvet den.
Viste seg å være en buk på 1120 g.
Ja, ble jo enkelt å skrive den vekta, da det ble det jeg veide inn.
For resten av konken ble uten et eneste bett.
Selv etter mange utrettelige forsøk.
Ja, var kanskje ikke rart at det ikke ble flere bett.
For, i tillegg til min fisk, ble det fanget bare 2 til.
Og min var dessidert størst.
Så, da ledet jeg da. Etter første dag.

Men, hadde vel stort sett bestemt meg på forhånd,
at jeg kun skulle fiske på lørdagen.
Måtte i komfirmasjonsfeiring på søndag.
Og, den beslutningen ble ikke vanskeligere etter lørdag.
Selv om jeg ledet.
Jeg har sagt det før. Jeg vil helst ikke sitte å fiske og kjede meg.
Jeg vil fiske og ha det moro.
Det går på motivasjon.
Dessverre var forholdene ikke på arrangørens side.
Ikke på SIVA værtfall.
Og, jeg mener, at dette burde de tatt følge av.
Og flyttet det til et annet sted.
Selv om sånt ikke er lett.
Selv om selve fisket ville blitt dårlig.
Jeg mener, at når bare 3 fiskere av 22 får fisk, så er det ikke
veldig bra.
Og, jeg vil ikke akkurat si at jeg fisket spesielt godt.
At det var den grunnen til at jeg fikk fisk.
(Mulig forblandingen min er god mot buk, har vært det tidligere også)
Tror det var tilfeldig ja.

Nåja, nå får jeg vel pepper igjen. (",)
Komfirmasjonsselskapet ble foresten ålreit det da.

Ellers vil jeg gratulere Viggo med Norgesmesterskapet.
Bra gjort!!! (",)
Og, bra at flere fikk fisk på søndag.
Viser jo at det er muligheter på SIVA også.
Selv i sterk strøm.
Så, i normal strøm, vil jeg gi SIVA enda en sjanse.
For det er jo sikkert fisk i området.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar