Totalt antall sidevisninger

mandag 5. september 2011

Km På Rambekk

Som vanlig arrangerte vi klubbmesterskap
på Rambekk.
Under trasige forhold denne gangen.
Litt regn, men værst var at det blåste en del.
Noe bølger skapte ikke akkurat perfekte forhold.
Men, tross alt var det et ålreit fiske.
Sett ut fra at det var i Mjøsa da.
Man kunne risikert at det ikke var fisk der.

Vi var 7 stk som stilte til start.
3 stk i A-klassa
3 stk i B-klassa,
og en i junior.
Og plassene ble utdelt fra hvor vi antok det beste fiske
vill være. Dvs at junioren fikk beste plassen, så B-klassa,
og til slutt vi i A-klassa.
Det endte opp med at jeg trakk peg 7.
Lengst ut på moloen. Kantplass, men........
Satt jo specimenfiskere på "Golden peg" når vi kom,
(motsatt kant av hva jeg trakk)
og de hadde sittet natta gjennom.
De hadde hatt et greit fiske.
Og, mine antagelser gikk da på at de antageligvis hadde
dratt en del fisk i den retningen.

Hadde lagd meg en god del for(6,5 kg tørt), og startet med å skyte ut en
hel del på feederplassen. Ca 30 m ute.
I tillegg hadde jeg en toppknyttplass på 8 m, i tilfelle vinden
skulle legge seg. Der la jeg ut mye for av noe jeg hadde fryst ned.
Prøvde 8 m plassen noen ganger gjennom konken, men uten bett.
Presentasjonen ble veldig vanskelig i vinden.
Tror ikke fiskene kom inn dit heller.
Så, feeder var det som gjaldt, for alle mann.

Fikk en ca 300 g abbor etter 1 time, fulgt av en 50 g abbor halvtimen etterpå.
Etter 2 timer fikk jeg en pen buk.
Så missa jeg et par ordentlige bett.
Etter 3 timer fikk jeg en ny buk.
Så kom det en ny liten abbor.
Etter 4 timer og 15 min kom det endelig ei Brasme.
Det tok si tid før de seg helt til meg ja.
Fordi, de som satt på peg 2-5 hadde fått Brasmer fra time 2 ca.
Thomas hadde jo blandt annet 4 stk alt.
Jeg fora på jamnt mye gjennom hele konken. Brukte opp så
godt som all foret jeg blandet opp.

Så kom vi til veiinga, uten at jeg hadde flere napp.
Og, det skulle vise seg at det jeg hadde dummet meg ut litt/
hatt litt uflaks.
På grunn av at bølgene hadde slått inn hele dagen, hadde keepnettet
mitt revnet. Ca midt på. Selv om jeg synes at det lå stødig hele dagen.
De andre hadde vært lurere og satt det opp i båthavna bak oss.
Selv om det tilsa at man måtte bære fisken de 15 metrene.
Alt som var igjen i keepnettet mitt var 2 abborer og den ene buken.
Det veide 2360 g.
Mens, vekta i følge mine beregninger ville ha landet på ca 6,5 kg,
om ikke keepnettet hadde revnet.
Jaja, var bedre at det revnet denne gangen, enn neste helg under NM.
Og, plasseringa mi ville ha blitt den samme uansett. 5 plass av alle.

Thomas totalvant. Med 10 760 g. Han hadde 4 brasmer og 2 abbor tror jeg.
Nr 2 ble nybegynneren Lars Andre Dyste med 8 960 g. Med 3 brasmer og en buk.
Meget bra.
Nr 3 ble Magne Olav, med 8 680 g. Med 3 brasmer og 3 mort.
Nr 4 ble Håvard med 8 120 g. Han hadde 3 brasmer
Ganske jevnt altså, der 1 fisk fra eller til teller enormt masse.
De 2 siste fiskeren var ikke så heldige, men de sto på iherdig gjennom
hele konken. Cato fikk 680 g. 2 abbor og en mort.
Mens den helt blodferske junioren fikk 240 g.
Veit ikke hva han fikk, men antar at det var en mort eller en abbor.

Håpet mitt i fremtida ville være å arrangere KM et annet sted.
Med noe mer fisk og action.
Kanskje over flere stevner, på varierende steder.
Dessverre er vi på Toten ikke akkurat unt med mange gode
fiskevann som vi kan bruke til Int.meite.
Så alternativene er få.
Men, noe må vi vel få til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar