Totalt antall sidevisninger

tirsdag 28. desember 2010

Til Hamar med slakt.

Vel, ikke akkurat det da.
Men, håpet var vel å få opp noen
abborer som kunne slaktes.

Vi var 4 stk som dro til Hamar i dag.
Jeg,Thomas Ø, Yngve Stang, og Broberg`n.
Vi skulle fiske utenfor Kalkbrenneriet.
Isen hadde lagt seg godt nedenfor Hamar
nå, og det var mellom 5-10 cm is.
Bare et ytterst lite lag snø oppå, gjorde
at det var lett å gå.

Selve fisket var tregt som fy.
Nå har jeg aldri tidligere fisket i dette
området, så jeg måtte lete meg utover
på ukjent grunn.
Fant da litt fisk etter ei stund.
Og, sammen med Thomas ble det flere
hull på rad med 1-2 fisk i.

Jeg fisket kun med pimpel. Den største
brum pilken, og en 12`er krok.
De andre prøvde balansepilken en del.
Ja, Yngve var også nede med en diger
Myshka klump. Blir litt dypt å drive med
sånt på 20 meter synes jeg da. Men, han tok
flere abborer på det.

Etter 4 timers fiske hadde jeg tynt opp 17 abborer,
det veide 4,8 kg, så snittvekta pr. stk var bra.
Yngve hadde fått 19 abbor, som veide 4,3 kg.
Thomas hadde også 19 abborer, men veide bare 3,7 kg.
Broberg`n hadde fått 5 abborer, men veide ikke de.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar