Totalt antall sidevisninger

mandag 20. desember 2010

Ikke min dag

Nei, ikke akkurat det nei.

Norgescupen startet opp igjen på
Skumsjøen denne søndagen.
Været var ca minus 10 og opphold ved
start, men det begynte å snø når vi gikk ut.
Så, det ble en kjølig fornøyelse.
Ca 90 deltagere synes jeg er i underkant
av hva man kan håpe på i en NC.
Kommer nok flere med etterhvert.

Selve fisket viste segå bli utrolig tregt
for mange. Også for meg.
For en gangs skyld gikk jeg sørover fra start.
Begynte på sørsiden av øya.
Men, jeg begynte fort å angre på mitt valg
av fiskested.
10 fisker første timen, er ikke akurat noe
man kan hevde seg med.
Fisket meg mot starten etterhvert.
Fikk noen hist og pist.
En her og en der.
Helt elendig synes jeg det var.
Ikke fungerte det for meg angående det nye
utstyret heller. Setter fast kroker overalt,
varper som en nybegynner, får rett og slett
ikke noe rytme over noe av det jeg gjør.
Fant aldri helt ut hvordan man skulle ta
den fisken som vitterlig nok sto der et sted.

Endte opp med 50 abborer, som veide 1550 g.
Visste jo at det ikke holdt til noen ting.
23 plass ble det.
Noen hadde funnet litt fisk da.
Først og fremst må man berømme
Torild Langerud, som totalvant, med 2995 g.
Så, det går ann for damer også.
Gratulerer.
Finn Erik vant Herreklassen med 2905 g.
Rett foran Thomas Ø med 2860 g
Bra også av Kenneth O, som ble nr 3 med
2730 g.
Spørs om han ikke kunne ha vunnet, om han
ikke hadde vært så uheldig å borret i bunn,
når det sto igjen litt over en time.
Han hadde ikke fått mange fiskene etter det
hørte jeg.

Jeg må nok ut å trene skjønner jeg.
Håper været i romjula blir mildt,
da blir det nok flere turer.
Men, først blir det ny NC på Steinren
2 juledag. Har ikke akkurat noen
forventninger der.

Mine lister er også oppdater nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar