Totalt antall sidevisninger

mandag 11. mai 2009

Nitelva(Hellerudsletta) GP 2

Etter mange timers forberedelser var
jeg klar for den andre runden i
Norgescupen som skulle fiskes i
Nitelva.
Trodde jeg.
Men, det skulle vel vise seg at jeg nok
har for få erfaringer i elva.
Dagen begynte med øs pøs regn når
vi ankom Hellerudsletta.
Dette ga seg heldigvis før trekking av
pegger.
Jeg trakk pegg nr 5. En helt grei plass
mente jeg.
Hadde blandet 3 kg med Topmix brasme
blanding, og 3 kg med Sensaas morte
blanding.
Planen var å fiske feeder på ca 30 meter,
TAP på 13 meter, og ellers fra 5 meter og nedover.
Merket veldig fort at det ikke var noe særlig med
mort og laue nærme. Fikk nesten ikke noe på
5 meteren.
Og, fikk bare noen få på TAP`en.
De to som fisket ovenfor meg, fisket med 8 meter,
og,de fikk ganske ofte mort på ok størrelse.
Så, det var en tabbe å ikke sette opp det.
Jeg hadde ikke en gang med meg den nedover.

Prøvde etterhvert Feeder stanga, fikk en brukbar
mort med en gang, før det ble stille.
Tenkta jeg sku ta meg en tur å prate med de andre
i klubben, og hadde reist meg, da det beit skikkelig.
Fikk opp ei brasme, på nesten 2 kg tenker jeg.
Rett etterpå fikk jeg opp en buk på ca 2 kg også,
Og følte jeg virkelig var med i konkurransen igjen.
Men, etter det var det bom stopp.
Fikk bare et par 100 grams morter der ute.
Og noen små mort inne på 5 meter.

Min vekt ble 5,3 kg, og ble nr 5 på seksjon.
Ivar B vant med 9,9 kg, han satt ved siden av meg,
og fikk mye av den vekta siste timen.

Evalueringen av mitt eget fiske:
Det var ei kjempetabbe å ikke sette opp 8 meter
stanga.
Mulig jeg hadde for stor feeder, for mye mat ut,
og for mye motstand for fisken. Srømmen var
nemelig ikke veldig sterk.
Kan ha hatt litt feil brasmefor også.
Mulig jeg skulle ha valgt et som løste seg opp
litt lettere.
Alt i alt. Jeg må fiske på meg mer erfaring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar