Totalt antall sidevisninger

torsdag 21. mai 2009

Åkersvika

Ukas kule tok vi i Åkersvika på Hamar.
På utsiden av bruene.
Håpet var vel at det hadde kommet inn en del
fisk der. Og da særlig noe buk og brasme.
Jeg og Thomas møtte kl 08, Alex og Kenneth
kom vel noe over kl 10.
Jeg satte opp en 3 meter, en 5 meter, ei feederstang,
og ei matchstang.
Fisket på ca 35 meter med brasmefor, og på 5 meter
med mortefor. 3 meteren var i tilfelle det stort sett
bare var laue inne.
Noe det etterhvert dessverre viste seg å være.
Hadde ikke napp ute på 35 meter de 2 første timene.
Men fikk ei og annen laue på 3 meteren. Fikk bare 2
mort ute på 5 meteren. Etter 4 timer kom det inn
noen større mort på 35 meter, og jeg tok vel 5 på
rappen. Lauebettet hadde tatt seg opp etterhvert også.
Jeg og T fisket vel totalt ca 5 timer, A og K noe under
3 timer.
A og K fikk litt over 5 kg hver seg, som var bra fisket
synes jeg. Selv om det nok kom inn mer fisk utover
dagen. Jeg og T veide inn litt over 8 kg hver oss.
Jeg hadde stort sett laue, og kanskje 8-9 stk 100-350 g
mort. De andre hadde vel noe lignende tenker jeg.
Ingen fikk brasme eller buk, men jeg mener bestemt
at jeg mistet en pen(ca 1 kg) buk rett før håving.

Etterpå besøkte vi Trysilkara, som fisket ved fugletårnet,
og, det så ut som det var noe mer mort der.
Håper å kunne ta en tur dit sammen med ch i helga,
bare for å øve med matchstanga og TAP.
Ch må jo også begynne å lære litt.
Begynner vel med en 4 eller 5 meter for ham,
pluss at han snart må lære å kaste med haspelsnelle.
Noe han ikke har gjort før.
Lærevillig er han tror jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar