Totalt antall sidevisninger

mandag 25. mai 2009

Glengshølen GP 3

På søndag var det norgeascup stevne på
mitt marerittsted. Ikke akkurat glad i å
meite der.
Selv om det i utgangspunktet skulle være
helt greit å meite der også.
Jeg trakk plass nr 14, nest bortest, bare
Ivar bortenfor meg.
Satte opp 2 feederstenger som skulle fiskes
på ca 40 meter. 1 matchstang på ca 25 meter,
1stk 8 meter, og 2 lauestenger på 2 og 3m.
Foret bare med brasmefor fra 8 meter og
utover.
Det merkelige skjedde da jeg skulle teste
bunnforholdene for feederstanga før start.
Gikk på en fisk på rein krok. Veit ikke hva
det var, bare at den var tung. Den greide å
rive av sena rett før jeg skulle håve den.
Dette ble den største fisken jeg var borti denne
dagen.
For det ble trått fiske for meg utover. Bare borti
noen få napp på 25 m og 40 meter. Og de jeg fikk
var mort på 100-150 gram. Fikk riktig nok ei lita
brasme etter 3 timer.
Så jeg bestemte meg etter 2,5 timer å satse litt
på laua. Og, den beit da bra, men de var veldig
små. 10-15 gram, ja noen enda mindre.
Men, noe ble det da.
Jeg veide inn ca 4,5 kg, noe som var minst på
seksjon, noe jeg regnet med, da jeg ikke var så
heldig med brasmefisket mitt de første timene.
Tror jeg hadde et for som skyet for mye, og dermed
trakk inn småfisk.
Ivar vant totalt med 11,7 kg,
Kenneth gjorde det igjen meget bra, med noe over 7kg,
som var tredje høyeste vekt.
Suveren feeder fisker han.

Har værtfall funnet ut at jeg må bli mer nøye på
hva jeg putter i foret mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar