Totalt antall sidevisninger

søndag 19. januar 2014

Minikula i Trysil

Som gikk på Nordre Fugelsjøen.
Bare 11 stk som møtte opp.
Hadde trudd flere skulle møtt opp, men.....

Jeg startet på østsiden av tjernet.
Hadde ikke napp i de 7 første hullene.
Prøvde forskjellige dyp.
Var et tjern som fort ble dypere ved land.
Men var stort sett ei slags hylle ved kanten.
Så, i det 8 hullet så jeg nappindikatoren så vidt bevege
seg 2 ganger, uten at jeg dermed merket fisk når jeg
tok tilslag. Så kom et skikkelig rykk, men ikke fisk på
da heller.  Sjekket kroken, og den var borte,
Gjedde altså.   Hadde på ny krok, nedi, og så kom det plutselig
en 60-70 grammere og beit på.
Den var veldig agressiv i nappet sitt.
Men, opp måtte den.
Så kom det 5-6 stk  15 grammere, før en ny brukbar fisk tok.
Så dødt.
Neste hull ga så 1 brukbar fsik, og så en liten.
Fortsatte så med ikke noe i neste, og bare en bitte liten i det der
etter.  Så hadde jeg 2 hull på rappen der det var noe som tok kroken og stakk.
Antatt gjedde.
Noen bomhull fulgte så.
Så et hull med 1 stk 25 grammer.
Og så var det på tide med et ordentlig gjeddebett igjen.
4 kroken som forsvant.  På den første timen.
Jaha tenkte jeg, her kan det bli dyrt å være. :)
Prøvde noen hull til langs kanten, men nå var det null aktivitet å merke.
Gikk tilbake til der jeg fikk flere i et hull.
Men ingenting der nå.  Bare en liten i nabohullet.

Etter en antatt vekt på ca 500 g etter 1,5 time, hadde jeg lyst
til å prøve noe annet.
Hadde da 14 fisker.  Og var sikker på at jeg lå sist av alle.
Gikk til nordøstre bredd, forbi Paaal, som jeg hadde sett fått litt fisk.
Han skulle få drive i fred tenkte jeg.
Han hadde da værtfall over 30 fisker sa han.

Dit jeg gikk var det borret fra før, men jeg borret noen
hull nærmere land.  Da jeg hadde en følelse av at de som
hadde fisket der før hadde fisket for dypt.
Og, jeg fikk noen små fisker ved en bitte liten bekk som kom ut der.
Ikke mange, men....
Og tok nok litt for lang tid der også.
Plutselig var det bare 10 minutter igjen.
Og, jeg hadde lyst til å se åssen det var ved siden av der nesten
alle de andre dreiv å fisket.
Rett ved utgansstedet.
Rakk å få en abbor der, og mistet en annen i hullet.

Trodde de hadde fått greit i det området jeg, ettersom de
hadde sitti der hele konken.
Men det var svært slunkne poser de hadde.
Mine 30 abborer veide 926 g.
Og ble nr 3 på det.
Paal hadde 1045 g. På 32 abbor og 27 mort.
Mens Benterud`n hadde noe over
1200 g.  Med en abbor på over 400 g, mener jeg de sa,
som en fin bonusfisk.

Lite visste jeg at første timen ga meg mine "bonusfisker".
De som var 60-70 g.
Jeg burde kanskje ha drivi mer rundt der.
På den andre siden var det jo heller ikke så veldig farlig da.
Bare godt å komme seg ut i vinter Norge.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar