Totalt antall sidevisninger

mandag 12. november 2012

Premiere.

Etter noen dager med minusgrader, var håpet
om å finne litt is litt store.
Jeg og Kristin tok turen inn til Hørsrudputten
på fredagskvelden, med hodelykt, for å sjekke
isen.  Og, den var på fine 10 cm den.
Så, da bestemte vi oss for å prøve litt der neste
morgen.
Kristin har jo masse å lære, så her må vi sette i gang.
Heldigvis er hun ikke skyggredd av seg.

Natt til lørdag slo jo selvsagt mildværet inn, og de 10 cm
med snø som lå på isen dagen før, var gjort om til 5-6 cm overvann.
Og, med en liten hund med, som vasset i isvannet, så ble turen kort.
Vi var utpå ca 1 time.
De første 5-6 hullene var steindøde, på en plass jeg har fått på før.
Gikk da tvers over vannet til et annet sted.  Det vil si, borret meg over.
Usikker på ny is ja.
På andre siden fikk Kristin abbor i første hullet.
Og, som alt annet fiske, så tar hun dette fort.
I gang med varpinga ja.  Selv om hun selvsagt trenger trening med tempoet.
Hun tok vel 4-5 abborer i 2 hull der, men,bare 20 grammere da.  Før vi gikk tilbake.
Hunden(Mille) var alt iskald, og skalv av kulde.  Hmmmm 5 grader i lufta. (",)
Men, å stå barrføtt i isvann er vel kaldt for lle og enhver.
På tur tilbake stoppet Kristin ved et av de hullene jeg borret på vei over.
Og, der fikk hun jo selvsagt flere fisker.
Ikke på en plass jeg trodde hun ville få fisk heller.
Men, her fikk hun først en på ca 130-140 g, så en på 100, og et par til som var små.
Selv borret jeg meg et hull ved siden av, og prøvde myshkaen.
Fikk 3 små, før jeg hadde på en større.  Men, den mistet jeg, Sena røk.  0,10 sene.
Men, den var nok sikkert 3 hg vil jeg tro.
Så, da ga vi oss, med det resultat at Kristin hadde 13 abbor, mens jeg hadde 3.
Knust altså.   Men, jeg fisket vel litt mindre enn henne da.

På kvelden fant vi ut at vi skulle kjøre opp til Sjusjøen på søndagsmorgenen.
Som sagt så gjort.
Men, i utrivelig vær.  Øs pøs regn.
Og, der oppe var det vann og slaps oppå ca 10 cm is.
Noen steder tråkket man gjennom slappset, andre steder bærte det en akkurat.
Men, denne dritten oppå var på ca 15-20 cm.
Så, vi snudde fort.
Jeg prøvde vel kanskje 10 hull.
Med 1 abbor som resultat.  Tatt i det siste hullet.
Kristin fisket vel knapt.
Var bare usikker på forholdene, og det er utrivelig.
Så, da dro vi hjem til oppussing.
For det blir det litt av nå.

Neste tur blir nok ikke før om 2 uker tenker jeg.
Er jo stadig meldt for mildt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar