Totalt antall sidevisninger

lørdag 24. mars 2012

Næra på Lørdag

Konkurransen på lørdag var lagt
til den delen av Næra, som jeg så godt
som aldri har fisket på. Og, slik var det
vel for mange.
Men, jeg mente å huske at jeg og Paal en gang
for godt over 10 år siden fisket langt uttpå
ved der det var avgrenset mot nord nå.
Så, planen var å finne ei grunne der, hvor dybden
skulle være ca 4 m.

Kenneth ble meg på planen, og når man er 2 stk til
å borre, er det lettere å finne ting også.
Startet helt oppe ved granbaret.
Men, fant fort ut, at der var det for dypt. 10 m
Etter 4-5 hull kom vi oss faktisk mot ei grunne.
Fikk noen få fisker også. Ja, sågar en 5 hg.
Men, på selve grunna var det ikke fisk.
Og, vi borret oss over den, og ned på andre siden.
Uten resultater.
Vi hadde nesten gitt opp plassen langt uttpå,
og pratet om at vi skulle gå inntil land.
Skulle bare ta et hull til.
Jeg fikk ikke noe i mitt. Men, Kenneth fikk så
det holdt i sitt. Ja, så var vi igang da.
Det hadde gått med ca 1 time til leting, men,
det kunne det jo bli verdt.
Jeg fant også fisk raskt her.
Flere gode hull. Med brukbar snitt på fiskene.
En del 150 grams abbor. Og noen 50-60 grams.
Jeg fant ut at det var en kant her. Ble ca 1 m dypere
på bare noen skritts avstand.
Og, her sto det fisk på nedsiden.
på 7-8m dybde
Når det var igjen ca en time avtok dog bettet.
Rotet dog rundt der for lenge.
Bare siste 20 minuttene gikk jeg 100 m lenger sør.
Fikk 3 fisk i første hullet der.
Men ikke noen flere.
Kenneth kom etter, og hadde et godt hull.
Dessverre fikk han det når det var igjen 3 minutter.
Alikevel rakk han vel 1 kg der. 2-3 hg fisk.
Tok bom med en gang han fikk nedi.
Synd vi ikke rakk mer i dette området. (",)
Men, tror faktisk at det ikke sto altfor mye fisk
på den plassen alikevel. Virket som de sto spredt
og vilkårlig der. Men, jagende abbor av fin størrelse
svømte nok rundt der.

Fisket faktisk mest med tafs i dag. Prøvde pimpel,
men syntest at den tok raskere på tafsen.
149 abborer ble 11 455 g. Tåelig fornøyd og.
På en dag der forventningene var lave.
3 plass.
Durabelig slått derimot.
Av Christer Fossen som hadde ca 16,9 kg.
Og, Fjellis som hadde 5 gram over 15 kg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar