Totalt antall sidevisninger

søndag 5. februar 2012

Sååååå..

....kom nedturen. Som jo måtte komme.
Men, helst ikke skulle komme på Lysern da.

Og, for en nedtur.
Hadde bestemt meg for å gå til et sted jeg har
vært en gang tidligere.
Men, det var ganske langt i fra starten dit.
Tok meg 40 minutter, i litt for mye snø
for min del, å komme dit jeg ville.
Og, så var det nesten ikke fisk i området.
Første timen ga kanskje 1 kg.
Ikke fant jeg ut om jeg sku bruke tafs eller pimpel
heller. Begynte med tafs, og fikk bare 10 grammere.
Gikk over til pimpel, og fikk 50 grammere,
men de var veldig få.
Så greide jeg å rote meg enda lengre innover i den
vika jeg startet i. Uten napp i hele tatt. 15 hull og
fortvilelsen bredte seg.
Dro langs andre siden av vika ut igjen, med minimalt
utbytte.

Bestemte meg da for å dra nærmere starten, og fiske meg over
et skjær/grunne, som jeg har fått bra på før.
Bare 2 hull borret der før jeg kom også.
Det skjønte jeg jo fort hvorfor.
10 nye hull ga 3 abbor.
Og, da ga jeg vel stort sett opp.
Hadde gått bort for mye av tida alt.
Særlig når jeg gikk 15 nye minutter til nytt sted.
Der var det fisket fra før, men fikk da noen i gammle hull
siste halvtimen.
Faktisk det stedet jeg fikk best.
Men, akk hvor utrolig dårlig det ble totalt.
106 abborer ga 3690 g.
Og en solid nedtur. 37 plass i herrer.

At man ikke kan lære.
Burde jo gått dit jeg er ganske kjent.
Selv om jeg ganske sikkert ikke hadde kjempet
om seieren, ville jeg nok fått mer fisk værtfall.
Men, gjort er gjort.

Vant gjorde Dag Even med nesten 14 kg.
Ganske imponerende det synes jeg.
Men, det var jo flere som hadde godt
over 10 kg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar