Totalt antall sidevisninger

mandag 20. februar 2012

Helgas bravader

På fredag så jeg veldig mørkt på
om det kunne bli noen konkurranser
på meg i det hele tatt denne helga.
Et voldsomt sjau angrep meg.
Men, på lørdagsmorgenen var jeg i såpass
form at jeg og Paal kunne dra ned til Halden.
Konkurranse på Femsjøen der på Lørdag.

Dette er et vann vi aldri hadde vært på før.
Så det var en utfordring.
Vi hadde hørt at det normalt var best oppover
i et elveløp.
Men, dit gikk såpass mange, at vi valgt det bort.
I stedet gikk vi litt utover mot storfjorden.
Er jo et ganske stort vann.
Vi startet utenfor den nest største øya.

Men, her var det minimalt med abborkontakt.
Jeg var til og med ned til ei lita øy, før jeg snudde.
Tok noen småttiser på 5 m dybde et sted Paal satt.
Men, vurderte det til at det kunne ikke blinoe
vekt av slikt.
Dessuten begynte formen å bli dårligere igjen.
Så jeg dro mot starten igjen.
Da hadde jeg vel 200 g etter ca 1 time.

Stoppet rett før noe siv. Hvor det fra før var fisket
ganske aktivt. Stort sett noen svensker tror jeg
som hadde pimplet. Mens jeg satset på tafsen.
Og, ganske riktig, her var det fisk.
Noen små først. Men når jeg gikk enda grunnere enn
de som hadde vært her før, så sto det litt større fisk.
Her var det ikke mer enn maks 20 cm under isen.
Noen hull etterhvert var det ned mot 70-80 cm.
Men, tok da brukbart her.
Når denne lille plassen avtok i sitt bett, var da
valgene få.
Men, jeg hadde sett at det hadde sittet en familie på
andre siden av det lille sundet jeg satt i.
De hadde akkurat gått inn igjen, så jeg tenkte som
så, at kankskje kunne det stå noe fisk her.
Og, hvor flinke kunne de være liksom?
Ikke alltid unger på 6-7 år er like effektive som
en rutinert rev.
Og, plassen så veldig fin ut dessuten.
Så, da fisket jeg i de gammle hullene her.
Og, ganske riktig. Alt i det første hullet kom 15 fine
40 grammere opp. Og, et par hull til rakk jeg med før
sluttskuddet gikk. Ikke med samme resultat dog, men
med noen fisker i.

Så, da ble gammle Hansen fornøyd han, på nytt vann.
164 abborer ble det. De veide 4210 g.
Og med det halte jeg så vidt inn en 2 plass.
Så, det ble da en bra spurt.

Men, det her var jo egentlig bare oppvarminga.
Det var jo NC stevnet på Aremarkvannet som var hovedmålet
for helga.
Og for min del besto det kun av et mål.
Å beholde ledelsen i norgescupen totalt.
Og, eventuelt gå forbi Thomas Hesmyr i Herre cupen.

Morgenen startet dårlig. Formen hadde blitt enda semre.
Og, jeg innså at jeg ikke kunne gå langt. Jeg måtte
satse på at andre kunne hjelpe meg med å finne fisk.
Det vil si, jeg måtte kikke etter hvor folk tok fisk.
Og kaste meg inn i den klynga.
Ikke akkurat min form for fiske.
Men i dag hadde jeg ikke noe valg.

Startet rolig bare 100 m fra starten.
Ikke noe fisk å få der. Prøvde noen hull rundt omkring.
Så etterhvert at det dannet seg en spredt klynge noe
lengre sør. Og tuslet dit.
Joda, det var da noe fisk her.
Og, mistet 2 100 grammere. Det irriterte selvsagt.
Regnet med at det kunne bli jevnt i vekt i et visst sjikt.
Så alle gram jeg kunne få telte mye.
(jeg visste alt da, at det ikke kunne være en vinnerresept
å sitte i den klynga)
Men, etterhvert plukket jeg jevnt med fisk.
På tafs, og ja til og med bra på myska ei stund.
Når det var som mest folk der.
Siste halvtimen ble dog dryg da.

Ble dog beroliget da Thomas H nærmest gratulerte meg med
NC seieren 15 m før slutt. Han var i området, og hadde fått
dårlig. Sa han.
Men, tok ikke noe for gitt.
Nåja, hadde plukket opp 98 abborer, som veide 3344 g.
Nest mest av de som satt der ute.
Arvid Andersen hadde 3500 g, men han satt vel i et hull
i ca en time og dro fisk.

Vekta mi dugde da til noe den. 6 plass i mi klasse.
Og med Thomas tilstrekkelig lengre bak, til at begge
mine mål for dagen ble oppfylt
Jaaaaaadddda. (",)

Det var forøvrig 2 Pimpel Sør gutter som utmerket seg
på denne siste NC dagen.
Lucian Lurac i herreklassa, og Terje Lindgren i herreveteran.
Som i særklasse hadde mest, med begge over 7 kg.
Gratulerer.
Viser at det lønner seg å fiske for seg selv, og finne fisk
på den måten. (Øhhhh, tror de brukte den respten da)

Jaja, da var det klart for Nordisk mesterskap i Sverige neste da.
Så, får vi se åssen det går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar