Totalt antall sidevisninger

lørdag 31. desember 2011

Nyttårstur

Tok en tur ut på Hurum i dag.
Meninga var å fiske på Rødbyvannet,
da jeg hadde fått rapporter om at det skal
være bra med abbor der.
Men, når jeg kom dit, så syntest jeg isen var vel tynn.
4-5 cm. Ikke akkurat det jeg hadde lyst til alene
på et nytt vann.
Så, jeg dro litt lengere opp i skogen.
Til et vann som heter Røskestadvannet.

Der var det perfekte forhold. 15 cm is overalt.
Men, var det abbor der? Hadde egentlig bare hørt at
det skulle være ørret der.
Men, joda, det var nok abbor også.
Fikk noen småtasser alt i det 3 hullet.
Også noen i de neste 3-4 hullene.
Men, valgte å gå videre opp til ei øy.
Der fant jeg ei fin grunne. Med 50 grammere.
ikke alt for mange dog. Kanskje fordi det bare var 50-60 cm
dyp der. Og blank is.
Gikk videre jeg. Langs et bratt klippefremspring.
Trodde jo det var dritdypt der, men så plutselig ei vannplante.
Måtte jo prøve da. Og, det var overraskende nok bare en meter dypt.
Og, det nappet med en gang. Og helt frenetisk på myskan
da jeg senket den. Det var dog ikke mye fisk rundt der.

Gikk videre til innoset.
Prøvde utenfor en sivgard, der var det derimot overraskende
dypt. 5 meter eller så.
Og, ikke noe fisk i hele området.
Merkelig vann altså syntest jeg.
Men, absolutt interresant.
Gikk sørover igjen. Fant ei ny grunne, litt mer uttpå
vannet. Fikk noen i et par hull, men ikke flere enn 10.
Valgte så å gå langs søndre bredden, uten et napp.
Avsluttet da etter litt under 3 timers fiske.
Hadde 74 abborer, tipper de veide ca 4 kg.
Et helt greit snitt.

Kanskje jeg burde gått inn til vannet innenfor?
Det heter Langvannet, og er betydelig større.
Men, veit ikke åssen fisket er.
Var nå fint der jeg var også.
Med variert terreng.
Kriker og kroker på vannet, øyer,halvøyer.
Grunner og dypere partier.
Og, været var bare herlig.
Soooool (",)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar