Totalt antall sidevisninger

tirsdag 13. desember 2011

En svak start

Endelig, etter ikke å ha fisket på nesten 2 mnd,
tok jeg turen til Trysil, hvor isfiske sesongens første
konkurranse fant sted.

Der var de ca 15-20 cm is. Og kjempeforhold.
Starte på Landsjøen på lørdag.
Minus 12 når vi gikk ut, men med ei sol somt tittet
frem, ble de sikker ikke mer enn 4-5 minusgrader.
Selve fiske for meg var rett og slett tragisk.
Fikk ikke fisk uansett hvor jeg leitet.
Jeg hadde nok gått på totalt feil sted/steder.
Prøvde å gå litt for meg selv. Og det slo feil.
Fikk totalt 12 abborer, og havnet vel nesten sist.
Med stakkarslige 1300 g.
Vant gjorde Børre Omang med godt og vel 10 kg.
Og, det var maaaaange som hadde over 5 kg.
Nåja, for meg var det uansett godt å være ute i det
fine vintervære, og, det kan jo bare gå en vei fiskemessig.
Toppformen skal man vel ikke ha inne nå uansett. (",)

På Søndag var det Eltsjøen sin tur.
I en del kaldere vær.
Minus 17 ved utgang. Men, sola tittet atter frem.
Og gjorde de levelig.
Fiskemessig for meg? En bitte liten fremgang værtfall.
Startet med ca 1,5 kg første halvtimen. Men, sto ikke så
mange flere fisker der, så jeg gikk.
Og, fant egentlig bare små 10 grammere etterpå.
Fikk totalt 81 abborer som veide ca 2,7 kg.
Plasseringsmessig, atter en gang laaaangt nede på lista.
Vant gjorde Lucian Lurac med ca 7,6 kg.


Hva skulle jeg gjort for å fått et bedre resultat i helga?
Gått inn i klyngene, der man veit det blir tatt fisk.
Definitivt.
Men, det er noe jeg sjeldent gjør.
Særlig ikke på slike små konkurranser.
Liker å lete opp fisk selv.
Og, da går det enten eller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar