Totalt antall sidevisninger

mandag 7. februar 2011

Oppløsningen...

Av denne sesongens NC ble gjort opp
på Lysern i går.
Kjempeforhold på isen, med null snø,
og/eller overvann.
Rett og slett slik man alltid har lyst til at
det skal være. Litt tykk is da.(",) 60-80 cm.
Brukbart bett var det vel også, bare man fant
hvor fiskene sto.

Jeg gikk til et sted jeg har fisket en del for noen
år siden, og hvor jeg har gjort det brukbart.
I første hullet knallet det på en 3 hg med en gang.
Ahhhh, herlig tenkte jeg.
Så ble det 2 stk 15 grammere, og en mort.
De neste hullene ga bare noen få nye 15 grammere,
og mort.
Før jeg mistet en meget stor fisk.
Dro som en abbor, men jeg antar det var ei gjedde.
I størrelsen 1,5-2 kg var den værtfall.

Etter det tuslet jeg bort til en annen plass jeg fikk bra
på sist jeg var her.
Heller ikke her var det noe særlig med fisk.
Mistet en 5 hg i hullet da.

Tullet meg så tilbake til der jeg startet, fikk en 7-8 hg
abbor, og rotet rundt der alt for lenge.
Da det sto igjen 45 minutter hadde jeg fått nok.
Hadde ca 3 kg kanskje, og gikk for å utforske nytt
sted. Nåja, gikk vel bare 100 meter lengre syd for
øya, men har aldri fisket der før.
Men, her var det merkbart bedre fart i fisket.
Med noen 1 hg abborer som bonuser.
At man ikke finner et sånt sted fra starten.
Slik det var i dag, ble det bare en reperasjon
av prestasjonen.
Endte opp med 134 abborer, som veide 6110 g.
Ble nr 18 med det resultatet.
Og, det var jo ikke verdt noen ting egentlig.
Ble en premie da.

Vant gjorde Arild Eskildsen med i overkant av 10 kg.
En dyktig fisker, som ofte er med i toppen.
Særlig på sånne vann.

Uttaket til nordisk ble vel uendret i herreklassa.
Har ikke helt oversikten over hvordan det blir
i de andre klassene.
Men, regner med at vi i GTSFK får med 4-5 deltagere.
Og, det er meget bra.

Mangler Steinsfjord resultatet, når jeg ser det et sted,
vil listene mine bli oppdatert.
Men, er 5 konkurranser som skal regnes inn, så det blir
en del jobb. Det jeg ser, er at det blir en hel del forandringer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar