Totalt antall sidevisninger

lørdag 12. februar 2011

Kaldt

Tok en tur til Nordbytjernet i dag,
sammen med Paal.
Tenkte jeg sku sitte der ca på midten
å vente til morten beit.
Sitte å sole meg liksom.
Men, så ble jeg skeptisk når jeg våknet,
og så det var minus 20 ute.
Nåja, dro alikevel, men ble enda mer skeptisk
på vei ned. Gradestokken viste minus 30 på
Lunner. Og, det er jo bare 3 mil unna Jessheim.
Men, på andre siden av åsen var alt meget bedre.
Og når vi kom frem viste gradestokken usle - 14.
Det er å leve med. Særlig når det var så fint vær.

Men, noe mortefisking ble det ikke på meg.
Er ikke noe særlig flink til det mener jeg selv.
Så, jeg gikk for småabboren.
Fikk bra første timen også. Eller, bra og bra.
Bra i forhold til hva slags vann det er.
Og, småe var de, det kan jeg skrive under på.
Maaaaange 5 grammere, ja, tror noen jeg fikk
var nede i 2-3 g.
Men, så fikk jeg også noen 30 grammere, som hjalp
veldig på. (",)
Dessverre ble det slutt på bettet der jeg startet,
etter ca 1,5 t.
Og, etter det ble det bare 5-10 grammere.
Litt her og der.
Totalt fikk jeg 90 abbor?(eller hva man kan kalle det)
Og 1 mort. Disse veide hele 1024 gram.
Men, tross alt endte jeg på en 5 plass i herreklassen.
Og, for denne ene kiloen med fisk, fikk jeg ei bukse
verdt 1300 kr i premie. Ikke verst det.
Synd jeg ikke fikk på meg buksa da. (",)
Må nok slanke meg skjønner jeg.

Så vil jeg skrive om en mann som virkelig er i dytten
om dagen.
En veteran, som total vann hele stevnet.
Han fikk litt over 2,1 kg.
Og, han heter Arnfinn Solli.
Veldig bra gjort. Velfortjent.
Gratulerer.

Det jeg ikke burde si, er at han fisket i
området jeg hadde planlagt å fiske, men
som jeg ikke gadd.
Jeg hadde uansett ikke fått opp det han fikk.
Fordi jeg er alt for utålmodig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar