Totalt antall sidevisninger

mandag 17. januar 2011

Tungt føre....

....preget litt av konkurransen på Søndre
Åklangen i går søndag.
30-40 cm snø, og litt overvann under der,
gjør det slitsomt å ta seg frem.
Prøvde å være taktisk, og la 10-15 stk gå
foran, men selv da var det tungt.
Og, til slutt var jeg selv først.
Gikk til jeg ikke orket mer. Sammen med Kenneth.
Og til et sted som
så ok ut fiskemessig.
Og, for en gangs skyld i år hadde jeg flaks.
Det var fisk her.
Noen bitte bitte små. 3 grams til 15 grams.
Og noen riktig store.
Dessverre ble vi ikke alene på dette stedet lenge.
Ganske snart kom det flere til, og vi ble vel ca
15 mann som fisket på et lite avgrenset området.
Fisket var jo lovet tregt og vanskelig, så ikke rart
folk strømmet til.
Ikke det at det var mengder med fisk her heller da.
Men, jeg tror de fleste kjente på de store.
Men, ikke mange som fikk de opp.
Selv fikk jeg bare opp 1 av de.
Og mistet 3, kanskje 4(mistet 1, som bare dro i kroken,
og til slutt greide å rykke av kroken, mistenkt gjedde for
meg da)
Hvorav den siste som var på, var en skikkelig pudding.
Men, dessverre hadde jeg skrudd igjen spolen litt for
hardt, da den bare bestemte seg for å reise sin vei.
Garantert kilos fisk.
Shit.
Men, det jeg er dårligst på i isfisket, er å greie å få
opp de viktige store fiskene.
Lurer på om noen kan kurse meg gitt.

Endte opp med 1226 g, a 34 abborer.
Det ble jeg nr 4 på.
Helt godkjent plass for min del.
Vant gjorde Finn Willy. Med 1812 g.
Flink på sånne vann han virker det som.
Grattis til god fisking.
Kenneth ble nr 2 med 1714 g.
Han fikk jo opp 2 store, hvorav den en var
på litt under kiloen.

Jammen tok vi lagseieren denne gangen, jammen
på tide, er ikke så lenge til NM nå, så på tide
å vise form. (",)

Så, da er det bare å vente til Lysern, der hele Norgescupen
vil bli avgjort. (Nåja, PH har jo vunnet den alt da)
Og, Nordisk plassene skal fordeles.
Blir rimelig spennende i herreklassen, der enda 6 mann
har muligheter til å sikkre seg de siste 2 plassene.
Selv er jeg nødt til å vinne, eller å bli helt i toppen.
Og, det blir ikke lett.
I Veteranklassen er det heller ikke avgjort noe enda,
så også de må kjempe på.

Neste nå blir Klubbmesterskapet til lørdag.
Det skal avgjøres på Eriksrudtjernet.
Normalt et tjern hvor man kan få en del fisk.
Og, jeg skal prøve å dra med meg guttungen en tur.
Håper på masse fisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar