Totalt antall sidevisninger

mandag 3. januar 2011

Kort.....

...fra kula vi hadde på Mjøsa på søndag.
Vi gikk ut ifra båthavna i Brumunddal.
Moro at såpass mange som 24 stk kom
på ei sånn fort og gæli arrangert kule.
Hadde bestemt meg for å prøve lykken
utenfor elveoset rett utenfor båthavna,
da jeg har sett det har blitt fisket i
området før.
Jeg har aldri fisket i dette området av
Mjøsa tidligere, så noe måtte man da prøve.
Men, lykken var ikke med meg.
Ble bomhull på bomhull.
Prøvde på alt fra 1 m dybde, ned til 25 m.
Ingenting. Ikke et napp.
Så, jeg tok til vettet etter 2 timer,
og nærmet meg noen av de andre som var med.
De satt noe nord for båthavna, ca 50-100 m fra land.
Ikke var det så dypt der heller.
4-8 m tenker jeg.
Og, endelig fikk jeg en abbor og gitt.
Men, tregt ble det hele veien inn til vi sluttet.
Fikk da rasket sammen 12 abborer til slutt.
5 av de veide vel kanskje 80 g til sammen,
mens ressten var ok, opp til 6 hg pr stk.
Totalt 1940 g.
Tom Erling fikk mest, med litt over 7 kg.
Så, egentlig ingen som fant noe særlig med fisk.
Da kan man fort ta 10 kg.
Men, Mjøsa kan være vanskelig, og det
fant vi ut i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar