Totalt antall sidevisninger

mandag 6. desember 2010

Trysilhelga

Det ble en liten konkurranse på
Ulvsjøen sist lørdag, og da "måtte" jeg
jo i veien. Dro sammen med Thomas Ø
oppover. Dessverre ikke så mange som
ville tyvstarte sesongen, men 22 sjeler
dukket da opp. Det kalde været får ta
skylden for den magre deltagelsen tror
jeg. Var jo ca minus 18 ved utgang,
ble heldigvis sol utover dagen, og absolutt
levelige forhold for kropp og fingre.
Men, siste 15 minuttene ble kalde, da sola
gikk ned, og det ble minus 24.
Selv hadde jeg absolutt ikke noe problemer
med kulda. Liker meg under slike forhold jeg.
Værre var det med bettet, eller skal man si
min dyktighet til å finne fisk, og få den opp.
For, jeg var da virkelig innom stedene der de
største vektene ble tatt. Ja, der hvor Thomas
Hesmyr fikk sin vinnervekt, hadde jeg ikke et
bett heller. Var nok antagligvis ikke helt eksakt
på rett sted heller tror jeg. Tror jeg skulle ha gått
litt nærmere land, og på grunnere vann.
Nåja, vinnervekta ble på ca 3,7 kg for TH.
Selv fikk jeg opp stusselige 1 kg ca.
Men, godt å komme igang var det.

Etter en overnatting på Klara camping sammen
med Thomas Ø, var det klart for Eltsjøen på
søndag. Litt høyere temperatur var velkommen,
etter et lett snøvær på morningen.
Ca minus 12-14 ble veldig levelig.

Jeg startet opp der jeg har starte de siste 3 årene.
Men, følelsen av at det var lite fisk i området
kom fort. Ganske små var de også. fra 10-50 g
stort sett. Gikk ett par hundre meter sørover
til et sted jeg fikk brukbart på i fjor, men heller
ikke her var det noe særlig med fisk.
Tida begynte alt å renne ut, så jeg bestemte
meg for å gå ut på midtgrunna.
Skulle bare ta meg tid til et hull på et sted
inntil ei halvøy, hvor jeg ikke så det var borret
tidligere. Har aldri fisket der før selv heller.
Men, her hadde jeg griseflaks gitt.
Fikk en 5-6 fine hull her. Med fisk av fin størrelse
Fikk vel en 25-30 stk på 100-150 g.
Da blir det fort vekt.
Syntest det døde ut litt når det gjensto ca. 20 minutter
av konkurransen. Samtidig som Kenneth kom forøvrig.
Så jeg gikk videre. Det var en TABBE.
For jeg fikk jo ikke noe mer fisk. Mens K fortalte etterpå
at han fikk ca 1 kg siste 20 minuttene.
Surt da å bli slått med 26 g av Paal.
Totalt fikk jeg 5617 g a 77 abbor. Og ble med det på 3 plass.
Uansett hadde jeg ikke hatt nubbesjanse til å slå
vinneren. Nemlig Thomas Ø, som knuste all motstand.
Han hadde hele 8,8 kg. 3,2 kg mer enn neste mann altså.
Det er myyyye.
Men, han ble nok litt sur, da det bare var 43 deltagere.
Han har nemlig som mål å komme øverst på
rankingen min. Og en av reglene er jo at det minst
må være 50 deltagere for at et stevne kan være
poenggivende.
Men, kjenner jeg han rett, så vil det nok trille inn
masse poeng på ham i vinter også.
Første sjanse blir Norgescupen på Skumsjøen.
Inntil det får jeg trene inn nytt utstyr.
Ikke helt fornøyd med alt, må til noen justeringer.
Blir vel en tur neste helg værtfall.
Kanskje vi kan ta ei lita kule på søndag gutter????

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar