Totalt antall sidevisninger

mandag 27. desember 2010

Til det bedre.

2 juledag var det klart for 3 stevne
av Norgescupen. Denne gangen på
Steinreinen.
Et vann som det normalt er tregt fiske
på, på denne tiden av året.
Så, håpet mitt var å få et sted mellom
1 og 2 kg. Som normalt gir premie.

Jeg gikk til en normalt "trygg" plass.
Rett frem ved utgangen, til de 3(?)
steinene som ligger midt i sjøen.
Merkelig nok så gikk det rimelig få
fiskere ut dit. Bare 3 som fisket østenfor
steinene, og 3 som fisket vestenfor.

Jeg startet ved den største steinen som man
ser. Her var det elendig med fisk. Det vil si,
det var fisk der, men de var ytterst små.
Stort sett 4-5 grammere. Og, det blir det ikke
mye vekt av. Enda rotet jeg rundt der en time.
Gikk så ned til den andre steinen man ser,
og her var det betraktelig bedre. Noe større fisk
også. Jaja, værtfall noen 20 grammere. (",)
Men, brukbart bett i de.
Alene fikk jeg drive også, der jeg var.
Tafsfisking var absolutt best. Prøvde Myshkaen
litt, men det gikk veldig mye tregere.

Planen var å gå tilbake i gammle hull siste
15-20 minutter, fordi jeg så Magne M gjorde det
med hell.
Men, feilberegnet tida fullstendig, så når
jeg så på klokka var den plutselig 13.55.30.
Og lite tid til å prøve gammle hull.
Men, rakk da å prøve i 2 hull. Og, det ga 6 abborer.
Skulle nok fulgt planen på det ja.
Hadde sannsynlighet gitt meg en noe høyere
totalvekt. Men, tror ikke det ville gitt annen plassering.

Endte opp med 130 små abborer. Ingen over 30 g værtfall.
Så vekta ble moderate 1530 g.
Men, var da innenfor målet mitt for dagen.
Ble en 4 plass på det.
Nesten fornøyd med det gitt.

Vant gjorde Finn Willy Eriksson med 2195 g.
Gratulerer til han.
Foran PH, som hadde 2010 g.
Dag Even hadde 1930 g på tredje.
Så, det var ganske langt opp for meg til en
bedre plassering. Særlig med tanke på størrelsen
på fisken i mitt område.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar