Totalt antall sidevisninger

lørdag 13. november 2010

Tur til Helsettjernet

Thomas,Terje og meg selv fisket
på Helsettjernet i dag.
Selv var jeg ikke særlig opptimistisk
på bettet før vi begynte.
5-6 cm nysnø på blankisen bruker
ikke å være det beste for bettet.
Men, jeg ble heldigvis behaglig overrasket.
Ganske brukbart bett. Fisk i nesten alle hull.
Nåja, hvertfall for meg. De andre to sleit vel
litt mer.
Jeg fisket med tafs, var nede med myshkan i
3-4 hull i tillegg. Thomas fisket stort sett med
tafs, mens Terje kjørte på med pimpel.

Totalt fikk jeg 100 abbor og 11 mort, som veide
5130 g. Thomas hadde 2880 g. Terje hadde 1830 g.
Jeg hadde nok flaks med noen hull ja, hvor jeg
fikk en 10-12 stk.

Isen varierte noe. Fra 7-8 cm, som det var
stort sett over alt, til et parti hvor vi avsluttet,
hvor det bare var 4-5 cm.
Og, der tror jeg ikke noen av oss likgte oss noe
særlig. Jeg er ei pingle på tynn is.
Men, mener at sikkerthet må komme i første rekke.

Glemte å nevne at vi fisket i 3 timer.
Fra 09-12.
Litt snø kom det ned også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar