Totalt antall sidevisninger

fredag 5. november 2010

Ispremiere

Tok turen opp til Sjusjøen i dag,
i håp om å finne is.
Sjusjøen ligger tross alt på 810 m,
så håpet var berettiget.
Var veldig spent når jeg kom opp dit, og,
joda, is lå det, men hvor tykk?
Ahhhhh, herlige 12 cm ved vegen der jeg
gikk ut. Og sånn var det et godt stykke utover.
Men, etterhvert når jeg kom et stykke, så jeg
at det var en stort åpent plass ca midt på.
Pratet med et par stk etterpå, og de kunne
fortelle at det hadde vært helt åpent fra
demningen(for de som er kjent) og på skrå
nordøstover. i går.
Nåja, jeg fisket på vestsiden, nesten helt ned til
demningen. Og, jeg merket jo at isen gradvis
ble tynnere jo lenger sør jeg kom.
Var vel ca 8 cm der jeg snudde.
Regner med at hele sjusjøen er islagt i løpet av
helga da. Var ca 2 minus hele dagen, og, er jo meldt
ganske kaldt videre.

Hva med fiskinga da?
Rimelig tregt, noe som nok er vanlig der oppe
på denne tida. Helt blank is også, så fisken var
vanskelig å treffe på på grunt vann.
Måtte faktisk ut på 6-7 m, før jeg fikk noen få
pinner. Fisket stort sett med tafs.
Endte opp med 28 abbor, og en sik på ca 200 g.
Totalt 2360 g.

Håper det blir en del turer fremover nå.
Og, at nær vannene fryser til.
Er et par vann jeg ikke har pilket på før,
som jeg har lyst til å teste ut.
Men, ettersom det er litt gåing inn til de,
så håper jeg det ikke blir noe særlig snø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar