Totalt antall sidevisninger

lørdag 21. mars 2009

Steinsfjorden 21/3-09

Dagen min begynte kl 06 i dag, skulle møte Kenneth O. på Eina til kl 07.
Så.da var det bare å få opp gluggene grytidlig da.
Turen til S gikk helt problemfritt den. Kenneth er en stødig sjåfør. Om enn ikke en råkjører. (",)
Vel fremme ble det litt knyting av fiskeutstyr.
Måtte ha noen litt større lokkmeitekroker.
Håpet var å komme over noe grovere fisk enn normalt.
I tiden før gangtida startet var det mye fleiping og mange som var forventningsfulle.
Topp stemmning altså.
På vei til mitt valgt bestemmelsessted fikk jeg selskap av Johnny U.
Etter 28 minutter rask gange vart vi fremme, jeg drivende våt av svette.
Jeg hadde bestemt meg for å beggynne med lokkmeite i dag.
Første hull fikk jeg 6-7 fisker,50-100g.
I de neste 4 hadde jeg ikke antydning til napp, og jeg begynte å tvile på mitt valg av sted.
Men, jeg så at Johhny fikk en del fisk, om enn ganske små.
Så, jeg gikk 50 meter lenger nord, og fikk noen få i 4-5 hull på rad.
Gikk litt nærmere land(øy),på 3 meter dybde, og fisken ble større. Snitt 100 g.
Men etter 3 hull dabbet det av.
Og jeg bestemte meg for å gå på andre siden av øya.
Det var et lurt valg.
Det sto til dels mye fisk der. På alt fra 2.5 meter til 7 meter dybde.
Og jeg fikk fra 10-25 fisk i flere hull på rad. Men størrelsen var ganske liten(50 g)
men, det vokste da i bøtta.
Johnny fikk også ganske mye så jeg.
Summa samarium hadde jeg stort sett fisk i alle hull siste 4 timer.
Så, jeg var rimelig fornøyd da jeg gikk inn igjen.
Jeg håpte på en topp 6-7 plassering da jeg regnet med at noen hadde fått over 20 kg.
Jeg anslo mitt til 16-17 kg.
Vel inne,(og igjen gjennomvåt av svette)
telte jeg fisken, det ble 367 stk(361 abbor og 6 mort)
Vekta viste 18,1 kg, og jeg må si jeg ble forundret da jeg fikk høre at det var
den høyeste vekta til da. Og, jeg veide inn tredje sist, så da var jo saken klar så jeg.
Endelig en seier på S.
Avslutningsvis vil jeg si at jeg stort sett fisket lokkmeite, men på 2,5-3m brukte jeg
noe mormyskha, da dette var mye mer effektivt.
Det var også moro at Johnny fikk over 15 kg ved siden av meg, og ble nr 4.
Både Thomas og Kenneth fikk også ganske fremskutte plasseringer.
Uten at jeg har sett den endelige resultatlisten.

2 kommentarer: